Přítomní novináři museli okamžitě začít přehodnocovat šance stájí před přelomovou sezonou 2009. Radikální změny pravidel mohou zcela promíchat pořadím a zdá se, že začátkem února by vyhrával tým Red Bull.
Vyhrával. Ale s jedním pokud... Pokud by se jezdila jen kvalifikace, spolehlivost zatím není silnou stránkou aerodynamicky povedeného stroje. Stejně jako při pondělním představení Vettel jízdy nedokončil, tentokrát kvůli problémům senzoru na převodovce.
Ale rychlost je nezpochybnitelná. Němci určitě pomohlo, že se kolem poledne spustil na dráhu déšť - za takových podmínek nemá v současné formuli 1 konkurenta, což potvrdil i suverénním triumfem v loňské Velké ceně Itálie, kdy byl ještě pilotem Toro Rosso.
Na jeho místo v malé italské stáji přišel letos Švýcar Buemi, který rovněž v úterý jezdil v Jerezu a byl dokonce o více než dvě vteřiny lepší než Vettel. Jenže s loňským strojem. Toro Rosso zatím na vývoje nového monopostu pracuje a na dráhu se s ním vydá až těsně před březnovou Velkou cenou Itálie.
"Zastavil jsem, abychom se vyhnuli škodě a mechanici měli víc času porozumět novému vozu," uvedl Vettel.
Hned za Vettelem skončil další Němec Niko Hulkengerg, jenž nezaostal ani o tři desetiny vteřiny. Testovací pilot jezdil s novým Williamsem s vypnutým systémem KERS a průběžně se zlepšoval až na konečných 1:22,443 minuty.
Heikki Kovalainen pracoval na vývoji stroje McLarenu a držel se těsně za svými konkurenty. Zato Nelson Piquet s novým Renaultem nestačil a ztrácel téměř vteřinu.
Jako každý rok se rozdíly mezi týmy mohou ještě do první Velké ceny změnit, ale určitý obraz o výkonnosti nabízí - tým, který v testech vítězí, má jistotu, že v druhé polovině startovního pole jezdit nebude.
Úterní časy z Jerezu: 1. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:19.660 min. |
V Bahrajnu byla nejrychlejší Toyota
Souběžně s Jerezem probíhají testy na pouštním okruhu v Bahrajnu. Týmy Toyota, Ferrari a BMW-Sauber absolvovaly přepravu na blízký východ, aby si zajistily nejlepší možné počasí. O to bylo větším překvapením, když první den musely zůstat první dvě hodiny kvůli mlze v boxech.
Nakonec ale ještě před obvědem vyrazily na trať a nečekaně byl nejrychlejší Glock z Toyoty před vicemistrem světa Massou z Ferrari a Kubicou z německo-švýcarského týmu.
Úterní testy v Bahrajnu: 1. Glock Toyota 1:33.501 min. |