Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Při noční premiéře GT3 Jiřík vybojoval další bod

Corvetta, GT3 - Voda zaplavila málem v boxech i corvettu českého týmu MM Racing. | foto: Karel Kubeš - Dubaj

19 2009
Okruh v Adrii, kde se o víkendu konaly další dva závody evropského mistrovství vozů GT3, českým jezdcům moc radosti nedopřál. A to přestože se jich v početném startovním poli sešlo několik. Kromě již tradičního zástupce Jaromíra Jiříka a české posádky Martin Matzke – Jiří Navrátil, se totiž na poslední chvíli ve startovní listině objevil i Jiří Skula.

Právě Skula v loňském roce tvořil úspěšnou dvojici s Matzkem, letos se ale v závodech GT3 objevil poprvé. 

Již první tréninky naznačily, že krátká, ale zatáček plná trať, bude pro některé jezdce tvrdým oříškem. Svůj podíl na tom mělo také počasí. Zatímco sobotní tréninky se odjely v zimě s občasnými přeháňkami, v sobotu na jezdce čekalo téměř tropické horko, které tak ještě znásobilo problémy s chlazením vozů a zvláště pak brzd.

Průběh obou dvou závodů tak ovlivnil Safety car, který musel na trať vyrážet kvůli kolizím. Do té v prvním závodě se bohužel zapletl i Jiřík.

"Najednou mi úplně odešly brzdy," vysvětloval situaci, po které nejprve narazil do bariéry pneumatik a nakonec skončil ve štěrku u trati. V té chvíli už v závodě nepokračovala ani česká posádka Skula – Matzke, kterou k odstoupení přinutila závada chladícího systému.

Fordy byly nejrychlejší 
V závodě se nejlépe dařilo dvojici vozů Ford švýcarského týmu Matech, jejichž jezdci obsadili na stupních vítězů obě první místa. Závod byl ale poznamenán množstvím kolizí a již zmíněným výjezdem Safety caru.

V nastalém zmatku se skvěle zorientoval Jiří Skula, který s vozem Viper týmu Zakspeed nečekaně objevil na třetí pozici. Bohužel ale i jeho zradila technika. Pouhá tři kola před koncem závodu musel svůj vůz odstavit vedle svodidel a  naděje na zisk mistrovských bodů se tak rázem rozplynula.

Smůla provázela české jezdce i ve druhém závodě. Ten se startoval až po deváté hodině za umělého osvětlení a ani v něm nechybělo množství kolizí a havárií. Ta největší, jen pár kol před koncem, připravila o druhé vítězství tým Matech. Christopheru Haasovi s vozem Audi totiž ulétla na cílové rovince část kapoty a zůstala ležet uprostřed trati.

Někteří z jezdci se jí dokázali vyhnout, ale vedoucí Dino Lunardi už to nestihl. Při kolizi si prorazil chladič a svůj vůz pak musel nepojízdný odstavit v boxech.   

Matzke – jedna rána a bylo po závodě
A na trať musel znovu na trať Safety car. To pomohlo Matzkemu, který se po restartu závodu  propracoval až na skvělé sedmé místo. Ale ani jemu nebylo dopřáno spatřit šachovnicovou vlajku.

"Dokázal jsem využít situace. Byl jsem dvanáctý a jakmile se pole opět rozjelo, dostal jsem se až na sedmou pozici, ale pak přišla rána ze zadu. Jezdec vozu BMW neunesl předjetí a naboural do mě. Auto má zničenou zadní část, a my žádný bod do celkového hodnocení šampionátu," popisoval incident rozmrzelý Martin Matzke.

Smolař Skula
Příslovečný kalich hořkosti si musel při druhém závodě dopít až do dna nešťastný Skula. Mechanici týmu Zakspeed sice dokázali poškozený vůz opravit, ale před závodem se jim ho nepodařilo nastartovat a tak Skulovo místo na startovní roštu zůstalo prázdné a český jezdec mohl závod jen sledovat z boxů.

A tak jediný, kterému se alespoň trochu dařilo byl Jiřík s vozem Porsche. Cílem projel na osmém místě a připsal si tak další mistrovský bod.

"Mohlo to ale být ještě lepší. Byl jsem už na šestém místě, ale protože jsem se pak musel vyhýbat některým poškozeným vozům, několik jezdců mě znovu předjelo. Byl to hrozný zmatek, tak jsem ani nevěděl na jakém místě jsem skončil," řekl v cíli Jiřík.

Další dva závody evropského seriálu čekají jezdce 20. – 21. června na okruhu Oschersleben v Německu.

Výsledky 1. závodu

1. Lunardi/De Doncker (Ford GT) – 45 kol za 1:01:03.824 hod. 
2. Salles/Mutsch (Ford GT)     +15.778 
3. Rodrigues/Makowiecki (Aston Martin DBRS9)  +19.007 
4. Horion/Lanik (Porsche 911 GT3 Cup S)   +24.837 
5. Accary/Rodrigues (Aston Martin DBRS9)  +33.162
6. Roessler/Bert (Viper Competition Coupe S)  +34.610 
7. Walter/Huertgen (BMW Alpina B6 GT3)  +47.699 
8. Ludwig/Thurn Und Taxis (Lamborghini Gallardo GT3) +50.541 
…16. Bronzel/Skula (Viper Competition Coupe S) -3 kola
Neklasifikováni: 
Jiřík/Deverikos (Porsche 911 GT3 Cup S)
Matzke/Navrátil (Audi R8 LMS)


Výsledky 2. závodu

1. Makowiecki/Rodrigues (Aston Martin DBRS9) 45 kol za 1:01:07.265 hod.
2. Martin/Lesoudier (Morgan Aero Super Sport)  +0.979
3. Palma/Gattuso (Ferrari 430 Scuderia)   +1:03.077 
4. Sugden/Ashburn (Porsche 911 GT3 Cup S)  +1:04.948
5. Thurn Und Taxis/Ludwig (Lamborghini Gallardo GT3) +1:05.355
6. Lanik/Horion (Porsche 911 GT3 Cup S)   +1:07.937
7. Rodrigues/Accary (Aston Martin DBRS9)  +1:09.414
8. Deverikos/Jiřík (Porsche 911 GT3 Cup S)  +1:10.143
..18. Navrátil/Matzke (Audi R8 LMS)   -4 kola


Průběžné hodnocení ME jezdců po 4. závodech

1. Gael Lesoudier (Fr.) a Maxime Martin (Bel.)  21 bodů
2. Frederic Makowiecki (Fr.) a Manuel Rodrigues (Por.) 20
3. Thomas Accary (Fr.) a Julien Rodrigues (Fr.)   19
4. Dino Lunardi (Fr.), Nicolas Armindo (Fr.), Eric de Doncker (Bel.) a Cesar Campanico (Por.)         12
5. Dimitri Enjalbert (Fr.) a Johan-Boris Scheier (Fr.)  10
6. Geoffroy Horion (Bel.), Walter Salles (Braz.), Christopher Mies (Něm.), Niki Lanik (Rak)., Thomas Mutsch (Něm.), Christopher Haase (Něm.) a Jaromír Jiřík (ČR) 8

Autor:


Nejčtenější

Chyběla nám trpělivost. A závěr? Něco neuvěřitelného, zlobil se Ščasný

Trenér Sparty Zdeněk Ščasný (v bílém) se u rozhodčích dožaduje odpískání...

VIDEO Po minulém utkání v Teplicích toho hráčům moc vytýkat nemohl. Zato domácí zápas s Příbramí a hlavně...

Příliš křehká Sparta. Pomůže jí ke gólům střelec Golgol?

Fotbalisté Sparty jen obtížně vstřebávají remízu s Příbramí.

Co udělá zkušený fotbalový tým, když vede o gól, hraje proti oslabenému soupeři a do konce utkání...



Olomouc - Ostrava 1:4, vítězové se dotáhli na Slavii, Diop má hattrick

Střelec druhého ostravského gólu Dame Diop (vlevo) se raduje s Martinem Fillem,...

Ostravští fotbalisté se v tabulce první ligy dotáhli na třetí Slavii. V dohrávce 5. kola nečekaně...

Golgol do Sparty. Překvapivý tah, přichází v Boleslavi nechtěný útočník

NOVÁ POSILA. Golgol Mebrahtu s dresem fotbalové Sparty, kam zamířil jako volný...

Překvapivý přestup: do fotbalové Sparty jde útočník Golgol Mebrahtu, který dosud patřil Mladé...

NHL oživuje třetí sady dresů. Kluby sází na tradici, vrátí se Mighty Ducks

Ve tvářích hráčů Caroliny (v černém) je vidět nadšení ze vstřeleného gólu. Jeho

Estetická tvář NHL. Po roční odmlce vrací zámořská hokejová liga možnost třetích alternativních...

Další z rubriky

Nejlepší nováček sezony IndyCar Wickens je po těžké nehodě zraněný

Pořadatelé likvidují následky havárie Kanaďana Roberta Wickense.

VIDEO Děsivá nehoda potkala v nedělním závodě zámořské formulové série IndyCar nejlepšího nováčka této...

Kopecký se na Barum Rally naladil výhrou, Sordo boural ve vinicích

Jan Kopecký během Rallye Hustopeče

V naprosto odlišné náladě míří do Zlína dva největší favorité víkendové Barum Czech Rally Zlín Jan...

Loučení velkého pilota. Proč toho jezdecký génius Alonso nedokázal víc

Fernando Alonso ve voze stáje McLaren

Když se ta zpráva poprvé objevila na veřejnosti, jezdil na motokárách na své trati nedaleko...



Najdete na iDNES.cz