Aby mistr světa formule 1 odešel na vrcholu sil do rallye, to světový motosport nezažil. Finský pilot si z toho nic nedělá.
V královské disciplíně nedostal nabídku odpovídající jeho představám, a tak si našel novou výzvu. Mistrovství světa v rallye. Pojede v juniorském týmu Citroënu a stejně jako Loeb bude řídit model C4 WRC. "Mohu slíbit jediné. Vydám ze sebe vše a nikdy se nevzdám," uvedl Räikkönen.
Pro světový šampionát, zápasící kvůli malé dramatičnosti s propadem zájmu, může jeho příchod znamenat polití živou vodou. Naznačil to už jeho premiérový start s vozem WRC na nedávné Arktické rallye.
Za polární kruh dorazilo třikrát víc novinářů než obvykle. Jen kvůli němu. A s podobnou pozorností musí počítat také o víkendu okolí švédského Karlstadu při prvním dílu mistrovství světa.
"Pro rallye je moc dobře, že má mezi sebou takového jezdce. Pomůže jí to," nepochybuje dvojnásobný světový šampion a čerstvý vítěz Dakaru Carlos Sainz.
Räikkönena nečeká nic snadného. Ze sterilního prostředí okruhů, kde znal každou zatáčku, se musí přeorientovat na úplně jiné podmínky. Tratě rychlostních zkoušek se téměř nedají zapamatovat, přitom v tréninku může každý úsek projet pouze dvakrát. A hlavně se musí vyrovnat s tím, že v autě není sám a že spolujezdci musí věřit víc než sobě.
"Naštěstí má Kaj velké zkušenosti," připomněl Räikkönen, že jeho kolega Lindström v minulosti navigoval mistra světa Tommiho Mäkinena.
Formulový šampion má výhodu v tom, že zázraky od něj nikdo nečeká. Na to jsou obě disciplíny příliš odlišné. Ale kdoví. Třeba připomene, proč mu na angažmá ve formuli 1 stačilo pouhých 23 okruhových závodů.
"Jeho styl jízdy naznačuje, že bude stejně dobrý jako ostatní finští jezdci," chválí kolega Loeb. Ovšem pokud nezkrotí svůj temperament, nepůjde to. Při všech pěti předchozích startech v rallye totiž skončil mimo trať.
"Chyby dělá každý. Až na Loeba," nebojí se Räikkönen.
Vozy WRC se loučí
|