Tentokrát se manažeru Charouzovi nepodařilo udržet smlouvu svého svěřence v tajnosti až do oslavné tiskové konference. Kresta už dokonce s rallye týmem Fordu M-sport testoval, takže už šlo spíše o sdělování prvních dojmů a podrobností kontraktu.
Když Ford včlenil zlínského jezdce mezi sedmičku řidičů, kteří mají šanci získat u něj místo tovární dvojky, Krestovu manažerovi Jiřímu Hasíkovi se rozklepala kolena. Na vyjednávání tak významného kontraktu si netroufal. Kresta proto zavolal Antonínu Charouzovi, který se ve světě formule 3000 a formule 1 velkou hru manažerů už naučil. Na takový úkol se v Česku nikdo nehodil více než on.
„Nejdřív jsem nechtěl. Jsem velmi zaneprázdněný člověk,“ prozradil Charouz průběh svých myšlenek. „Vzal jsem si čtyřiadvacet hodin na rozmyšlenou, a nakonec jsem kývl. Chci pomáhat českému motorismu a mít někoho ve špičkovém továrním týmu mistrovství světa v rallye je velká věc.“
V jednání se šéfem týmu Malcolmem Wilsonem šlo podle Charouze o každou minutu. „Letěli jsme hned po telefonátu do Británie. Kdyby jsme tam byli o chvíli později, mohl už mít smlouvu někdo jiný.“
Hlavním konkurentem Kresty byl osmadvacetiletý Španěl Dani Sola. „Španělé dlouho váhali, taktizovali, až bylo pozdě. Potom nás chtěli přeplatit, ale Wilson stál za námi a dodržel slovo.“ Španělé hodně toužili mít po odchodu Sainze ve špičkovém týmu rallye svého jezdce. Ale Ford si vybral Krestu.
Krestovi pomohly zejména jeho technické dovednosti, ale i fakt, že automobilka Ford má centrálu pro karpatskou oblast v České republice. „To je větší trh než Španělsko a stále jsem s tím argumentoval,“ uvedl Charouz, který dokázal přesvědčit šéfa týmu, že peníze potřebné pro Krestovo angažmá dokáže sehnat. To, že dostal Čecha do formule 1 bylo jedním z nejsilnějších argumentů.
Kresta bude dvojkou týmu za Tonym Gardemeisterem a podle smlouvy ho může Ford pro pár závodů nahradit jiným jezdcem. Kresta by pak jel se třetím vozem a jeho body by se nepočítaly do šampionátu. „Může k tomu dojít,“ uvedl Charouz.
Senzační zpráva se do světa rozletěla 3. prosince. O dva dny později už Kresta testoval ve Švédsku speciál Focus WRC. „Hned jsem věděl, že to je splněním mého snu. S netovárním vozem, s kterým jsem jezdil loni, se to vůbec nedalo srovnávat,“ popisoval nadšený jezdec, který bude do speciálu usedat se svým stálým navigátorem Janem Tománkem.
Pro Krestu musel Ford uzpůsobit posez ve voze. „Jsem hodně malý. Teď mi udělali posez, a ten se bude přesunovat do všech vozů, se kterými budu v průběhu roku jezdit.“
Poslední dny obou nováčků v elitní formaci jezdců rallye byly naplněny intenzivními kurzy Angličtiny, zlepšováním fyzické kondice a přípravou na život v Anglii. „A tak to bude pokračovat až do konce roku,“ sdělil Tománek. „Musí být v Anglii, aby byli v neustálém styku s týmem,“ doplnil Charouz.
Pilot i jeho spolujezdec by se začátkem ledna měli přesunout do anglického Cockermouthu, kde tým sídlí, a blíže se seznamovat s vozem. „Jde hlavně o to, abychom byli připraveni a na voze maximum věcí přímo při soutěži opravili sami. V příštím roce bude totiž každý den pouze jeden servis,“ uvedl Kresta.
Částku, kterou musí sehnat, Charouz nesdělil. „Rád bych, ale podle smlouvy nesmím. Ale už kvůli všem českým fanouškům, kteří Romanovi přispívají na fans for Kresta, bych s nimi chtěl vyjednat zrušení této podmínky,“ řekl manažer.
K 21. prosinci příznivci na konto Romana Kresty poslali 1 186 400 Kč. „Chtěl bych jim hrozně moc poděkovat. Nebýt peněz od nich, jednání s Fordem by vůbec nezačala a já nebyl v továrním týmu. Jim a panu Charouzovi patří největší dík. Sbírka bude pokračovat dál,“ plánuje Kresta.
A jaké odměny bude mít Roman Kresta ve vymodlené smlouvě s továrním týmem? „Prémie jsou pouze za titul,“ prohlásil s úsměvem Charouz.