„Přejezdy jsou pomalu náročnější než ostré etapy. Člověk vypne z pozornosti a může se stát, že na čtyřkolce usne. Jednou se mi stalo, že jsem se vzbudil těsně za autem,“ líčil Zdeněk Tůma, závodník Barth Racing, jenž je po 10. etapě z argentinské Salty do Belénu na průběžné 11. pozici.
Tůmův parťák Josef Macháček se nebezpečnému mikrospánku snaží předejít prozpěvováním. Anebo přemítá nad nějakým problémem.
„Když se čumí do blba, tak je to nejhorší. Často musím zastavovat u potůčku a oplachovat si obličej,“ popisoval pětinásobný vítěz kategorie „quad“, v pořadí dvanáctý.
Motorkář David Pabiška, jenž byl po pondělní etapě ve své třídě 47., přejezdy snáší o poznání lépe, pokud není moc velké vedro.
„Pak musím sjet někam mimo silnici, opřu motorku o strom a dám si pětiminutový spánek ve stínu. To mi pomůže na dalších sto kilometrů,“ uvedl.