Třicetiletý vytrvalec si v Praze za čas 2:07:48 vydělal na bonusech a prémiích zhruba 1,5 milionu korun a k tomu dostal auto. Před dvěma lety tu zvítězil v tehdejším traťovém rekordu také ve větrném půlmaratonu, který dokáže zvládnout i pod hranicí jedné hodiny. K tomu má medaile z mistrovství světa v krosu, byl čtvrtý na olympiádě na trati 10 000 metrů.
"Jeho rekord však předčil moje očekávání," chválil běžce Carlo Capalbo, šéf organizátorů Pražského mezinárodní maratonu. Nejlepší čas v historii pražského klání padl po 11 letech, Ivuti jej vylepšil o více než minutu.
Patricku, pomohlo vám k novému rekordu to, že se po ranním startu ve vedru obloha přeci jen zatáhla?
Ano. Jakmile se zatáhlo, teplota klesla, byla to obrovská pomoc. Ale traťového rekordu by nešlo dosáhnout bez týmové práce. Byla jsme dobrá skupina běžců, tlačili jsme se navzájem vpřed. Musím kolegům poděkovat.
Za vítězství jste získal v přepočtu 1,5 milionu korun a k tomu auto. Odměníte je nějak? Anebo sebe?
Ne.
V Praze jste časem 2:07:48 zůstal jen dvě vteřiny za osobním rekordem, který jste si zaběhl na maratonu v Chicagu před čtyřmi lety. Nezamrzí to?
Mohl bych toho litovat, ale nebudu. Chicago a Praha jsou rozdílné. I když jsem si nepřekonal osobní rekord, čas byl velice dobrý. Zaběhl jsem nejlepší závod, jaký jsem mohl.
Vypadá to, že pražská trať vám vyhovuje. Před časem jste tu držel traťový rekord na půlmaratonu, teď máte ten maratonský.
Raději vždycky očekávám cokoli. Ne každá trať je hladká, dokonalá, beze sklonu. Ta pražská je jednou z nejnáročnějších, je trochu záludná. Ale my si ji nevybíráme, nemáme jinou možnost. Pokud by trať v Praze byla o něco snazší, mohli bychom běžet o něco rychleji. Ale není správné se vymlouvat na trať. Jsem rád, že jsme to dokázali. Teď už mám obrázek pražské trati v hlavě. Vím, kde se bude svažovat, kde jaké udělat tempo. Tak uvidíme příště.