Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Vettel před Japonskem věří v obrat štěstí i v rychlejší ferrari

Sebastian Vettel bojuje ve Velké ceně Malajsie. | foto: AP

5 2017
Mistrovství světa formule 1 bude o víkendu pokračovat Velkou cenou Japonska a Sebastian Vettel z Ferrari doufá, že na okruhu v Suzuce skončí smolná série italské stáje. Německý pilot totiž před třemi týdny nedokončil závod v Singapuru a minulou neděli dojel v Malajsii po startu z posledního místa čtvrtý.

V průběžném pořadí šampionátu tak pět závodů před koncem ztrácí na vedoucího Lewise Hamiltona z Mercedesu 34 bodů.

Suzuka

charakteristika dějiště Velké ceny Japonska formule 1

Délka okruhu: 5,807 km

Délka závodu: 53 okruhů - 307,471 km

Počet pravých zatáček: 10

Počet levých zatáček: 8

Počet odjetých Velkých cen: 26

Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.) 6 - Ferrari a McLaren 7

Nejvíce pole position: Michael Schumacher 8 - Ferrari 9

Nejrychlejší kolo v závodu: Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2005: 1:31,540

Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Felipe Massa (Braz./Ferrari), 2006: 1:29,599

Nejrychlejší závod: Fernando Alonso (Šp./Renault), 2006: 1:23:53,413

Vítězové předchozích závodů:
2012
- Sebastian Vettel (Něm./Red Bull)
2013 - Sebastian Vettel (Red Bull)
2014 - Lewis Hamilton (Brit./Mercedes)
2015 - Lewis Hamilton (Mercedes)
2016 - Nico Rosberg (Něm./Mercedes)

„Pořád jsem optimista, protože vím, že máme rychlé auto,“ prohlásil Vettel. Čtyřnásobný mistr světa sice v Singapuru ovládl kvalifikaci, ze závodu ho ale vyřadila stejně jako jeho týmového kolegu Kimiho Räikkönena kolize s Maxem Verstappenem z Red Bullu v první zatáčce.

V Malajsii pak Vettel odstartoval kvůli technickým problémům v kvalifikaci z posledního místa, zatímco Räikkönen pár minut před startem odstoupil.

Německý pilot poté sice předvedl i díky několika rekordním časům skvělou stíhací jízdu, na víc než čtvrtou příčku to však nestačilo. Ferrari se proto rozhodlo prověřit kvalitu komponentů.

„Je jasné, že oba vozy Ferrari mohly v Malajsii i Singapuru porazit kohokoliv. Bez vnějších vlivů bychom byli první a druzí,“ uvedl šéf stáje Sergio Marchionne. „Jedna věc je rozbít motor při testu v dílně, ale když musíte odtlačit auto ze startu z druhého místa... To jsem si rval vlasy. Proto analyzujeme celý řetězec a chceme zvýšit kvalitu,“ dodal.

Potíže Ferrari sice vedly k radosti Mercedesu, přesto v závěru sezony nepanuje v britském týmu spokojenost.

„Máme hodně otazníků, které potřebujeme vyřešit,“ řekl ředitel stáje Toto Wolff. „V Malajsii jsme měli být rychlejší, ztráceli jsme jak na Red Bull, tak na Ferrari. Ale Suzuka by měla našim vozům vyhovovat víc,“ prohlásil.

Dokazují to i tři vítězství Mercedesu v Japonsku za sebou: loni triumfoval pozdější mistr světa Nico Rosberg a předtím dvakrát Hamilton.

V letech 2009 až 2013 tam však Vettel ještě v barvách Red Bullu ovládl čtyři z pěti Velkých cen.

Lepší je s šesti úspěchy pouze Michael Schumacher, Hamilton má na kontě celkem tři japonská prvenství.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze