Věhlasná zuffenhausenská automobilka Porsche si své jméno vydobyla především úspěchy ve vytrvalostních závodech sportovních prototypů. Do formule 1 se továrně odvážila jen jedinkrát, na tři sezony v letech 1959 až 1962. Proti tehdy dominujícím Cooperům a Ferrari sice německé vozy neměly moc šancí, ale pro jedno vítězství v Grand Prix si dojely.
Tak jako celý západoevropský průmysl zasáhly i továrnu Porsche v létě roku 1962 stávky a tým se proto nezúčastnil belgické velké ceny. Začátkem července ve Francii, kde z podobných důvodů chyběla Scuderie Ferrari, ale Porsche-System-Engineering nasadil dva stříbrné vozy typu 804, konstruktéra Botta.
V porovnání s předchůdcem 718 elegantně vyhlížející vůz měl trubkové šasi potažené hliníkovou karosérií. Poháněl jej osmiválcový jedenapůllitr v uspořádání boxer, který navrhl mladý Hans Mezger, později otec neporazitelných agregátů Porsche-TAG-turbo. 180 koní silný monopost byl dle Porscheho tradice chlazen vzduchem, ale co týká zpomalování šli švábští s dobou a poprvé použili kotoučových brzd.
Na rychlém Rouenu nepatřili Porscheho jezdci Dan Gurney a Jo Bonnier mezi favority. V tréninku zajeli jen šestý a devátý čas. O vítězství si to dle všeobecného očekávání měli rozdat spíše Clark (Lotus), Hill (BRM) a McLaren (Cooper). Jezdci na špičce ale jeden za druhým odpadávali pro technické poruchy a když ve 42. kole zradilo Grahama Hilla zapalování, ocitl se Gurney v čele.
Posledních 13 kol si Američan překvapivé vítězství nenechal vzít a průměrem 166 km/h se postaral o Porscheho první triumf ve formuli 1. Měl zůstat jediným. Dan sice o týden později vyhrál nemistrovskou Grand Prix Solitude a dojel třetí ve Velké ceně Německa, projekt Porsche-F1 ale neměl budoucnost.
Ferdinand Porsche rozhodl, že půlmilionový rozpočet na další sezonu v F1 je příliš a kapitál podniku raději investoval do vývoje nové silniční devětsetjedenáctky. Na Rouen 1962 ale u Porscheho vzpomínají dodnes rádi. Maličký typ 804 stojí pyšně v novém firemním muzeu - a nejen to. Relativně často se i rozběhne po asfaltu. Tak jako letos v Gröbmingu, kde se za spolupráce s Red Bullem podařilo do kokpitu posadit Sebastiana Vettela.
Mladý Němec již v létě doufal, že se stane mistrem světa a do kokpitu mu pomohl sám Dr. Wolfgang Porsche. Kombinace Vettel-Porsche 804 byla před deseti tisíci nadšenými fandy senzací podniku a Sebastian si jízdy a akcelerace vozu v úzkých uličkách náležitě užil.