Základ k úspěšnému výsledku Prokop položil už ve zkrácené páteční etapě, kdy využil výpadky soupeřů a skvělou jízdou se probojoval na průběžné páté místo.
Mezi nejlepšími vydržel, i když měl technické problémy se svou fiestou a příliš mu nevycházela volba pneumatik. V sobotní třetí etapě si o jednu příčku pohoršil, ale v předposlední rychlostní zkoušce závěrečného dne využil defektu Katařana Násira Attíji a vrátil se na páteční pozici.
Loňský vítěz Rallye Dakar se však v závěrečném testu dokázal před českého pilota vrátit. S Attíjou prohrál Prokop o tři sekundy, na vítěze ztratil šest minut.
"Po sobotě jsme už s pátým místem ani nepočítali, protože odstup na Attíju byl velký. Prohráli jsme si to, když jsme zvolili špatné pneumatiky," přiznal Prokop v rozhovoru pro MF DNES, když ještě nevěděl o posunu na pátou příčku.
V závěrečné erzetě Attíja i v přívalovém dešti hodně riskoval, a protože znal Prokopovy mezičasy, dokázal toho využít. "Celý závod byl hodně divoký, byly vůbec nejtěžší podmínky, které jsme kdy v závodě zažili," dodal Prokop.
Devětadvacetiletý jezdec tak vyrovnal nejlepší výsledky českých jezdců. Na pátém místě dosud skončili jen Roman Kresta (v roce 2005 na Korsické a na Katalánské Rallye) a Jan Kopecký (v roce 2006 v Katalánské Rallye a v roce 2007 v Německé).
Jedenatřicetiletý Hirvonen si původně připsal patnácté vítězství v MS a první v barvách Citroënu, kam přestoupil před sezonou z Fordu. Trojnásobný vicemistr světa také na okamžik vystřídal v čele pořadí šampionátu bývalého soupeře a nového kolegu Loeba, jenž odstoupil po čtvrteční nehodě. Jenomže diskvalifikace pořadí znovu změnila.
Při trojnásobném triumfu vozů Ford Fiesta skončil za Östbergem druhý Rus Jevgenij Novikov a v 21 letech se stal nejmladším jezdcem v historii MS, který vybojoval medailové umístění. Naproti tomu jeho spolujezdec Denis Giraudet z Francie je v 56 letech nejstarším navigátorem, kterému se něco takového povedlo.
Páteční havárie zase připravily o lepší umístění tovární jezdce Fordu Jariho-Mattiho Latvalu a Pettera Solberga. Oba se do soutěže v sobotu s penalizací vrátili a Nor Solberg se vyšplhal až na čtvrtou pozici. Fin Latvala byl čtrnáctý.
Seriál MS pokračuje na konci dubna v Argentině.
Portugalská rallyečtvrtý díl MS v automobilových soutěžích 1. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Ford Fiesta RS) 4:21:16,1, 2. Novikov, Giraudet (Rus., Fr./Ford Fiesta RS) -1:33,2, 3. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Ford Fiesta RS) -1:58,3, 4. Attíja, Bernacchini (Kat., It./Citroën DS3) -6:05,8, 5. Prokop, Hrůza (ČR/Ford Fiesta RS) -6:09,2, 6. Kuipers, Buysmans (Niz./Ford Fiesta RS) -6:47,3. Průběžné pořadí MS (po 4 z 13 soutěží): 1. Loeb (Fr./Citroën DS3) 66, 2. P. Solberg 61, 3. Östberg 53, 4. Hirvonen (Fin./Citröen DS3) 50, 5. Novikov 39, 6. Latvala (Fin./Ford Fiesta RS) 28, ...10. Prokop 14. Týmy: 1. Citroën Racing 108, 2. Ford 96, 3. M-Sport Ford 69, 4. Qatar WRT 31, 5. Mini WRC 26, 6. Citröen Junior 18, 7. Adapta WRT 12, 8. Brazil WRT 10. |