Navzdory desítkám nepřejícných řečí, které ho už viděly ve formulovém důchodu, Villeneuve v San Marinu prokázal opodstatněnost aerodynamických změn na voze a bezchybnou jízdou přinesl švýcarskému týmu nejlepší výsledek sezony.
"Bojoval jsem se Webberem, a když udělal menší chybu, dokázal jsem ho předjet. Pokud bych byl v tu chvíli o dalších deset centimetrů vpředu, pokusil bych se předjet i Wurze, ale do cíle bylo ještě daleko, a byla hloupost příliš riskovat," pokračoval výmluvný mistr světa 1997.
Villeneuve nezapomněl poděkovat týmu za výborné provedené zastávky v boxech a celozávodní snahu. "Měl jsem nastavení přesně jaké mám rád, což také samozřejmě hraje svou roli. Zatím jsem si letos prožíval hotové peklo, takže tyhle body jsou pro mě neskutečně sladké."
Villeneuveův týmový kolega Felipe Massa prožíval zcela jiný příběh. Po výměně motoru a problémech na startovním roštu ještě v závodě dvakrát kolidoval s Davidem Coulthardem.
"Když začal závod, měl jsem tam pořád neutral, čímž jsem přišel v prvním kole o šanci na předjíždění. A jak jste mohli vidět u Michaela, předjíždění je tady téměř nemožné. Velmi dlouho jsem jezdil za mnohem pomalejším Coulthardem," stěžoval si Massa.
Před prvními zastávkami v boxech si dokonce o Coulthardovo zadní kolo urazil přední přítlačné křídlo, a musel předčasně do boxů. "Musel jsem dotankovat, když jsem ještě neměl prázdnou nádrž. To mě stálo nějaký čas."