Tento materiál, který je odolnější proti proražení, bude podle prohlášení Pirelli použit na zadní pneumatiky. Od další Velké ceny Maďarska firma nasadí pneumatiky používané v loňské sezoně v kombinaci se současnou směsí.
Nedělní osmý závod sezony v Silverstonu poznamenaly pneumatiky natolik, že piloti kvůli obavám o zdraví začali uvažovat o bojkotu příštího závodu v Německu. Na defekt doplatil vítěz kvalifikace Lewis Hamilton ze stáje Mercedes, ale také Felipe Massa z Ferrari, Jean-Éric Vergne z Toro Rosso a Sergio Pérez z McLarenu.
Zástupci Pirelli ovšem v oficiálním prohlášení uvedli, že na nedělních problémech nesou svůj díl viny i týmy samotné. Některé stáje prý úmyslně nasazovaly pneumatiky určené na pravou stranu vlevo a opačně, navíc prý zadní kola oproti doporučení výrobce podhustily. Italský výrobce nicméně konstatoval, že tyto praktiky všichni včetně Pirelli podcenili, a proto nebyly výslovně zakázány.
Dalším faktorem, který k explozím pneumatik přispěl, jsou podle Pirelli obrubníky na okruhu v Silverstonu. Ty jsou podle italského výrobce příliš agresivní, zvlášť v zatáčce číslo čtyři.
O přechod na kevlar už italský výrobce usiloval před Velkou cenou Kanady na začátku června. Kvůli nesouhlasu některých týmů ke změně ale nedošlo. "S tím řešením už přišli, ale dva nebo tři týmy, které se bály, že by změna mohla vyhovovat víc jiným týmům, to zabrzdily. Výsledkem této krátkozrakosti je fakt, jak jsme dopadli v Silverstonu," řekl technický ředitel stáje Red Bull Adrian Newey.
Na středu je naplánována bezpečnostní schůzka, společnost Pirelli kromě pozvání na ni obdržela i svolení, aby provedla dva mimořádné třídenní testy. Týmy budou smět testovat gumy 17. až 19. července v Silverstonu během plánovaných zkušebních jízd, které byly původně vyhrazeny pro mladé piloty.