Rallye se po dvou nepříliš povedených ročnících vyvedla a organizátoři mohou mít klidný spánek.
"Předloni jsem v Klatovech nebyl, ale loni ano. Podnik se pořadatelům nevydařil, rušili jednu erzetu za druhou. Letos se vrátili do standardu," uvedl vítěz "Šumavy" Tomáš Vojtěch.
"Ale jízda na sněhu byla parádní, i když jsme si hroty vyzkoušeli poprvé ve čtvrtek před rallye." Soutěž se líbila i pilotu Miroslavu Fišerovi z Toužimi.
"Na sněhu jsem jel už v Rakousku. Tam se ale na něm nejela celá rallye. Zapršelo a konec byl už na suchu," srovnával šumavskou rallye s prvním podnikem sezony toužimský pilot.
Miroslav Fišer neabsolvoval rallye celou. Porucha převodovky vystavila stopku jeho Volkswagenu Golf GTI už po šesté rychlostní zkoušce.
"Jeli jsme pořád na čtvrtý rychlostí stupeň. Oprava nepřipadala v úvahu, museli jsme odstoupit. Zbytek soutěže jsem sledoval už z pohodlí domova na internetu," uvedl ke svému odstoupení toužimský jezdec.
Ze soutěže vypadl už po třetí rychlostní zkoušce pro technickou závadu na turbodmychadle karlovarský pilot Pavel Červenka. Vlastimil Hodaň s navigátorkou Alenou Hodaňovou tak byli jedinou posádkou z regionu, která rallye dokončila.
S podmínkami soutěře byly startující posádky většinou spokojeny. Pár maličkostí jim ale k dokonalosti přeci jen scházelo.
"Trať byla na několika místech prosolená, poškodili jsme si tam gumy," stěžoval si Úřadující český šampión Jan Kopecký.
"Pokoušeli jsme se obutí opravit, ale už se nám nepodařilo hřeby sehnat," dodal Fišer.
"Tam, kde jedou autobusy regionální dopravy, přece nemůže být sníh. To by se asi řidičům autobusů těžko vysvětlovalo, že tady kvůli rallye nesolí," mínil Václav Pech, předchůdce Kopeckého na trůnu českých rallye.