Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pilot závodního tahače Lacko: Chci závodit za český tým

Adam Lacko | foto: ČTK

11 2010
Letos byl v seriálu evropského šampionátu tahačů sedmý na voze MAN, v příští sezoně možná bude pilot Adam Lacko útočit na ještě lepší umístění v renaultu. Už třetím, jež chce židovická stáj MKR Technology nasadit.

"Auto jsem si perfektně osahal. Chvíli jsem si na něj musel zvykat, protože v něm jsou použity jiné prvky, než na které jsem byl zvyklý. Nejvíc jsem měl problém s brzdami, jsou jinak citlivé. Mají jiný průběh brzdové křivky, jinak nabíhají. Naopak výborně reagovalo řízení a výrazně lépe šlapal motor. Na nic si tedy nemohu stěžovat," byl spokojený při testování na mosteckém okruhu 26letý pilot.

Lacko se netají tím, že by rád závodil za český tým. "Letošní sezonu jsem byl v rakouské stáji u Allgäuera, kde to pro mě bylo celý rok jedno velké utrpení. S českým týmem se bojuje za Česko, sbírají se body pro Česko. A i ti kluci, kteří jsou Češi, se pro ten tým snaží udělat mnohem víc," tvrdí.

Atmosféra ve stáji MKR na Lacka zapůsobila. "Jsou všichni v pohodě a atmosféra je hodně přátelská," libuje si jezdec.

Lacka uchvátilo, jak ještě loni neexistující tým hned vyhrál seriál ME tahačů. "Je málo říci, že zažili sezonu snů. Byl to naprosto úžasný rok pro tým, který vznikl během jediné zimy. Asi to tu půjde víc a víc dopředu, protože Mario Kress je do věci zakousnutý a bojuje tělem i duší. Nemůže to být jiné než lepší a lepší," věří.

Pokud mu angažmá u židovické stáje krachne, bez práce Lacko nezůstane. "Kdybychom se nedomluvili, je tu varianta cestovních vozů.

Případně bychom museli hledat dál, ale k Allgäuerovi bych se už nevrátil. Uvidíme tedy, jak to dopadne. Věc je stále otevřená a možností pro všechny strany také dost."

Vršecký se v Tunisu učil, jak hrabat kolos tatru z písku

Kroutit volantem umí jako málokdo. V Tunisu se roudnický trucker David Vršecký naučil ohánět i lopatou. "Vím, jak co nejrychleji vyhrabat auto z písku. Lopaty jsem si užil nadmíru. I toho písku. Byl po celém těle," líčil Vršecký pro web stáje Buggyra po svém návratu z tuniské ElChott rally.

Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích se brzy vydá na dobrodružství jménem Dakar, jako kopilot si proto v posádce Marka Spáčila užil ostrý test. V Tatře 815 hájí barvy Czech Dakar Teamu.

"V Tunisu jsme si vyzkoušeli řadu věcí. Mám za sebou servis za jízdy, noc v poušti. Za nejdůležitější považuji, že se podařilo naladit posádku na stejnou vlnovou frekvenci." Stáj ukončila rallye předčasně, jak plánovala.

Tatra 815, to je kolos. Eso Buggyry je však z ní nadšený. "Nikdy bych nevěřil, že tak robustní auto může jezdit rychlejší časy než motorky nebo osobní vozy, což se nám v jedné z etap skutečně podařilo.

Je nádhera projíždět zatáčky smykem a hrnout před sebou osobák," povídal unešeně. Teď ho čeká testování buggyry, pak zase přehodí výhybku na Dakar.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze