Závod na trati, kde naposledy testoval svoji Tatru před dvěma týdny, mu může hodně pomoci k celkovému triumfu ve třídě Super Race Truck B. Po dosavadních sedmi podnicích se jezdec česko-švýcarského Hasseröder teamu drží v čele průběžného pořadí. "Navíc mám trať v Mostě rád a vyhovuje mi, což je obrovská výhoda. Na druhé straně cítím daleko větší zodpovědnost a tlak, než kdykoliv předtím," říká Matějovský.
Karty pro zbývající čtyři závody třídy Super Race Truck B jsou rozdány v jeho prospěch. Matějovský dosud nasbíral o pětadvacet bodů více než Francouz Crozier, druhý v pořadí. Dá se už nyní taktizovat? "Máme spočítáno, že když ve všech jízdách, které zbývají do konce seriálu, dojedu na druhém místě, celkově vyhraju," přibližuje český jezdec, ale hned vyvrací, že by se na trať v Mostě vydával taktizovat. "To přece nejde. Jednak prakticky na domácí trati chci vyhrát a pak se na podobné kalkulace ještě vůbec nedá spoléhat," tvrdí, "stačí, abych v jedné jízdě nedojel a náskok je pryč."
V závodě se Matějovský naposledy svezl před čtyřmi týdny ve finském Alastaru. Kvalifikační závod dokončil na třetím místě, když ho o možnost umístit se na lepší příčce připravila poškozená zadní pneumatika. V pohárovém klání dopadl o jednu příčku lépe. Už od startu vedl Francouz Crozier a vedoucí pozici si udržel až do konce závodu. Matějovský od počátku kontroloval druhou pozici před dotírajícím Němcem Rehfeldem.
V Mostě však může být všechno jinak. Každá trať vyžaduje své. "Přestavili jsme podvozek a čekám, že se nám bude dařit," říká jezdec před důležitým závodem. Před víkendovými závody v Mostě vede ve třídě Super Race Truck B Matějovský se ziskem 187 bodů, na druhém místě je Francouz Croziér se 162 body a na třetím Němec Rehfeld se 119 body.
Ve třídě Super Race Truck A zatím vede Matějovského týmový kolega Fritz Kreutzpointner z Německa před Španělem Antonio Albacetem. Vedle Mostu se Evropský pohár ještě letos pojede v belgickém Zolderu, na německém Lausitzringu a ve španělské Jaramě.