Týden poté, co byla v pařížském Palais des Congres odhalena trasa 107. ročníku Tour de France, čeká ve čtvrtek to samé i italské Giro.
V pět odpoledne se v Miláně sejde cyklistická smetánka při zveřejnění itineráře 21 etap příští italské Grand Tour.
Publikum bude přece jen trochu jiné.
Dorazí vítěz letošního ročníku Richard Carapaz a také sedminásobný držitel zeleného dresu z červencové Tour Peter Sagan, který minulý týden v Paříži chyběl.
„Jednou, než kariéru ukončím, chci Giro určitě jet. Nevím, jestli to bude příští rok, nebo za dva roky, nebo kdy. Ale jednou ho určitě pojedu,“ prozradil Slovák už dříve.
Letos to však bude vůbec poprvé, co bude u slavnostní prezentace, což už samo o sobě případnému květnovému startu nahrává.
Kdy jindy?
Podle listu Gazzetta dello Sport byl Sagan v Itálii už začátkem října.
Na sportovním festivalu v Trentu - rodišti vicemistra světa Mattea Trentina - se nechal slyšet, že je pro něj Itálie tak trochu domovem.
Kdysi, ještě v časech Liquigasu, žil zase na severovýchodě země, italsky mluví plynně. A když se na případný Saganův příjezd na Giro ptali sportovního ředitele Bory Ralpha Denka, jen opáčil: „Proč ne? Klidně může dorazit už za rok.“
Až se chce říct, že kdy jindy by se Sagan na startu italské Grand Tour měl objevit.
Grande Partenza je naplánovaná do Maďarska, jen 50 kilometrů od hranic se Slovenskem. Odstartuje 9,5kilometrovým prologem, který Sagan umí výborně, a pokračovat se bude dvěma rovinatějšími etapami.
Velká šance na růžový trikot.
Aby Giro ale mohl opravdu jet, musel by se vzdát svého oblíbeného a tradičního závodního programu. Musel by obětovat něco z jarních klasik a tradiční přípravy na Tour v Kalifornii.
O své plány na příští rok se Sagan podělí v následujících dnech a týdnech. Momentálně si užívá dovolenou. Věnuje se synu Marlonovi, účastnil se charitativní akce v Bratislavě. Čeká ho soustředění v Linci.
Přetáhnou ho Arabové?
Přestože má platnou smlouvu až do konce roku 2021, možná to pro něj příští rok bude poslední sezona v německé stáji Bora.
„Chtějí ho do svého týmu přetáhnout jiné stáje jako UAE Emirates nebo Bahrain-Merida. Sagan je na důležité křižovatce kariéry a musí udělat dobré rozhodnutí,“ prozradil obvykle dobře informovaný italský novinář Beppe Conti ve vysílání Rai Sport.
Ve své knize Můj svět přitom Sagan nevyloučil, že právě Bora může být jeho posledním týmem kariéry. Že po Liquigasu a Tinkoffu už žádnou další stáj nevyzkouší.
Jenže situace se změnila.
Ve skvělého závodníka vyrostl Pascal Ackermann - vítěz dvou etap na letošním Giru a král bodovací soutěže. Ten by měl spolu se Saganem dostat šanci i na Tour a Slovák by tak v hromadných dojezdech ztratil výsostné postavení jedničky týmu.
Proto údajně hledá tým, kde by zůstal absolutním lídrem.
Obě arabské stáje navíc mají dostatečné finanční zázemí, aby si takovou hvězdu mohly dovolit. Nehledě na slušnou podporu pro klasiky i hromadné dojezdy.
Ukáže se příští rok Sagan na Giru? A zůstane i napřesrok v Boře?