Zase při rozhovoru prohodí vtip, kterým jako za starých časů rozesměje okolí. Přesto poznáte, že zvážněl. Však i sám Pešek jen deset dní před startem motocyklového mistrovství světa přizná: "Po psychické stránce jsem unavený. Děsně unavený."
Abyste pochopili: právě se vrátil z posledních testů nové třídy Moto2, která letos v šampionátu nahradí dvěstěpadesátky, a když se brouzdáte výsledky, je rychlejší jeho jméno hledat od konce. "Byl jsem třicátý ze čtyřiceti. Ale pro sezonu to moc neznamená."
Co je to Moto2Kubatura Moto2 v seriálu MS silničních motocyklů třídu do 250 ccm. Na startu bude 39 závodníků + 2, kteří dostanou divokou kartu. Všichni budou mít stejné motory Honda – ty se budou před každým závodem losovat. Po soutěži se agregáty opět vrátí do továrny. Za poplatek bude možné získat vítězný motor. Na rozdíl od dvěstěpadesátek je stroj čtyřtaktní a má obsah 600 ccm. Celý stroj je tak robustnější, vyšší a váží zhruba o 40 kilogramů víc. "Jako by člověk najednou začal řídit auto vlevo," popisuje změny Lukáš Pešek, spolu s Karlem Abrahamem a Jakubem Kornfeilem (jezdí ve třídě do 125 ccm) jeden ze tří Čechů v MS. |
V testech jsme hledali nastavení, zvykal jsem si na novou motorku. A určitě do Kataru na první závod nejedu, abych byl třicátý. Testy vůbec nebudou směrodatné a nelze říct, kdo se jak bude v závodech pohybovat. O vítězství se bude prát dvacet jezdců.
Dvacet? Takže by se fandové mohli těšit třeba na váš triumf.
Tak já asi pojedu o druhé místo, když jsem třicátý.
I to by šlo, ne?
Šlo. Ale vážně – v testech o mnoho nejde, je nás třicet ve dvou vteřinách, někdo umí zajet rychlé kolo. Spíš šlo o to si zvyknout na novou motorku. To se nedá nikde vyčíst z knížek. Přiznám ale, že ještě nejsem ve stavu, že bych motorku stoprocentně ovládal.
Ale teď máte osobního kouče, jímž je bývalý mistr republiky v superbicích Miloš Čihák. Radí?
Radí. Ale jedna věc je mi ty věci říct, druhá je pak přenést na motorku. Mění se jezdecký styl. A to nejen ohledně posazení, ale i při průjezdu zatáčkami, jiné je i brzdění. A já teď spíše volím jednu stopu – jakkoliv projet zatáčku. Teď není čas dva roky se učit, musím mít výsledky. Navíc hledáme ideální nastavení motorky, a až se to povede, bude vše v pořádku.
Právě na nastavení bude teď nejvíce záležet. V nové kategorii jsou všechny motory identické a vy si je před testy i závody losujete. Jak ta procedura vypadá?
Pořadatel obchází boxy s pytlíčkem, v němž jsou čísla. Vy si jedno vylosujete a pak si jen dojdete pro zapečetěný motor. A opravdu jedou všechny motory stejně, neměl jsem pocit, že by mě někdo na rovince předjel.
Pomáhají vám s nastavením třeba zástupci továrny, na jejíž motorce jezdíte?
Ne. Jen přijdou a řeknou, že jsme mimo mísu, nebo jsme naopak blízko. Neřeknou, ať uděláme tohle a tohle. My na prvních testech byli mimo, ale teď už se hýbeme. Zrychlili jsme o jeden a půl vteřiny.