Dostal totiž nabídku od italského zastoupení Peugeotu, aby v barvách týmu Racing Lions startoval v mistrovství Evropy. Po krátkém zvažování ji přijal, o víkendu proto bude bojovat o body na Barum rally Zlín.
"Zájem Peugeotu mě potěšil, s podobným programem už jsem nepočítal," přiznal Pedersoli, který řídí vůz Peugeot 306 Maxi.
Vstup do evropského šampionátu měl třicetiletý Ital parádní. Po druhém místě v domácím prostředí vyhrál v Polsku i Bulharsku a suverénně vedl. Jenže v Belgii na body nedosáhl a na Madeiře kvůli poruše motoru nedojel. V průběžné klasifikaci proto klesl na druhou příčku. Na vedoucího Francouze Jean-Josepha ztrácí čtyři body.
"Byl jsem z toho nešťastný. Ale věřím, že se všechno obrátí a tentokrát se budu radovat," naznačuje Pedersoli, že bitvu o kontinentální titul nevzdal.
V minulých letech sice pomáhal Fiatu s vývojem soutěžního punta, ovšem návrat do soutěžního kolotoče pro něj nebyl jednoduchý.
"Testování a závodění jsou dvě různé profese. Navíc neznám téměř žádnou soutěž mistrovství Evropy, takže šampionát je pro mě hodně náročný," upozornil.
Pedersoli věří, že k úspěchu na Barum rally mu pomohou dva rádci. Prvním je jeho krajan Renato Travaglia, který ve Zlíně zvítězil v roce 2002. Druhým je český pilot Josef Peták, s nímž ho pojí stejný vůz i stáj.
"Renato mi soutěž podrobně popsal, takže trochu tuším, co mě čeká. Josef mi zase pomůže s nastavením, abych v průběžné klasifikaci neztratil na Jean-Josepha," poznamenal.
Pedersoli je na tom stejně jako Jean-Joseph. Do Zlína by určitě nepřijel, pokud by Mezinárodní automobilová federace FIA podržela vozy WRC v kontinentálním mistrovství.
"Rozhodně je lepší, pokud diváci sledují vyrovnaný boj několika posádek ve slabších vozech jako letos, než když má o titul zájem pouze jeden jezdec s WRC," konstatoval Ital, který si rovněž pochvaluje, že došlo k úpravě seriálu.
Mistrovství už není chaotickou směsicí mnoha soutěží, ale skládá se jenom z devíti podniků. "Byl to dobrý nápad. Myslím, že díky němu v příštích letech do evropského šampionátu vstoupí mnohem víc Italů. Zatím si všichni myslí, že je drahý, ale není to tak."
V Polsku i Bulharsku Pedersoli poznal, že v zemích bývalého sovětského bloku je rally neuvěřitelně populární. Proto se těší, že také na Zlínsku souboj o evropské body zhlédnou špalíry diváků.
"Podpora diváků je důležitá. Vždycky mi pomůže k tomu, abych jel rychleji," naznačuje.