Označení "motocyklový závodník" letos u Pabišky tak docela nesedí. Dosud sice jezdil Dakar na motorce, letos ho ovšem čeká jiná role. Posadí se do kamionu Liaz vedle řidiče Jaroslava Valtra a bude navigovat. "Náš tým KM Racing potřeboval navigátora a já na to kývl. Aspoň si odpočinu od motorkářských starostí," vysvětlil Pabiška svůj překvapivý přesun do kabiny nákladního auta.
Mezi tradiční motorkářské starosti patřilo například shánění peněz na účast na slavné soutěži, což byl čím dál větší problém. "Mám za sebou čtyři Dakary na motorce, ale takhle získám nový úhel pohledu. Na dvou kolech musím kromě navigování také řídit a dávat pozor, tady na to budu mít víc času. V tomto směru to bude pro mě i pro posádku určitě velký přínos."
V týdnech, které zbývají do odjezdu směr Jižní Amerika, kde se rallye v posledních letech koná, se bude David Pabiška věnovat hlavně nabírání fyzické kondice. Ta byla velice důležitá na motocyklu, ale hodit se bude i v kamionu. "Je to podobné, v kabině kamionu jsou velké otřesy a člověk sebou pořád mlátí. Kdyby chvíli nedával pozor, hned jednu dostane."
Jako navigátor počítá s tím, že nebude muset každý večer ležet pod strojem a dělat mechanika. Toho si s motorkou zažil dost a dost. "Na druhou stranu se musím starat, aby řidič někde nevyletěl z trati a zodpovědnost za někoho jiného je vždycky dvojnásobná," připomněl liberecký závodník.
Rallye Dakar odstartuje první den příštího roku v letovisku Mar del Plata 400 kilometrů jižně od argentinského hlavního města Buenos Aires. Odtud posádky zamíří na pouť po pěti argentinských, pěti chilských a čtyřech peruánským etapách. Cíl je v metropoli Peru Limě. Celková délka soutěže pro kamiony činí 8333 kilometrů.