Do Maďarska se Pabiška nechystá se silným speciálem připraveným speciálně pro Dakar, ale s novou motorkou KTM 450 EXC-R. "Je mnohem obratnější, což se bude hodit. Tratě hlavně v horách nejsou tak rovné a rychlé jako v Africe."
Po zrušení dakarské rallye kvůli hrozbě teroristických útoků přišel Pabiška o jednoho sponzora, ale všichni ostatní se zachovali džentlmensky a podporují ho dál.
David Pabiška v těchto dnech každý den trénuje v sedle své motorky a brázdí okolí Liberce. V zahraničí se letos ještě nepřipravoval, nechce zbytečně utrácet peníze. "Přemýšlíme už o Dakaru 2009, který se jede v Argentině a Chile a bude asi velmi drahý. Proto se radši moc nerozcapujeme," vysvětluje bratranec libereckého hokejisty Lukáše Pabišky.
V Maďarsku a Rumunsku narazí na obrovskou konkurenci více než 100 motocyklů. Představí se tu špičkoví tovární jezdci v kategorii motorek, aut i kamionů, a závod bude mít velkou publicitu jako dakarská rallye.
Do dějiště zamíří značné množství fanoušků z celé centrální Evropy, takže tam žádný závodník nechce chybět. Účastníci Dakaru jsou navíc zvýhodněni nízkým startovným.
Středoevropská rallye je prvním podnikem projektu Dakarské série, který měl původně začít až za rok. V tomto roce by jeho součástí měla být ještě na podzim soutěž v Portugalsku. V budoucnu by seriál měly vedle "velkého" Dakaru tvořit ještě další tři rallye.
Mezi motocyklisty se očekává napínavý duel mezi Cyrilem Despresem, Markem Comou, Davidem Casteuaem a dalšími. Mezi elitní desítku by rádi pronikli i Češi a Slováci.
Středoevropská rallye |
Pabiška podmínky v Maďarsku zná. Vloni se tu představil na podobné trati a v absolutním pořadí skončil druhý. Své letošní ambice si však odhadovat netroufá. "Uvidíme po první rychlostní zkoušce. Hlavně aby vydržela motorka, dostane hodně zabrat," míní závodník z Liberce.
V jeho týmu KM Racing startuje také Dušan Randýsek, Josef Macháček, Ivan Figura a dvě velká nová jména: Ivan Jakeš a Roman Michalík. Dá se tedy říct, že skoro kompletní česká motorkářská špička.
Středoevropská rallye připraví závodníkům velmi technické tratě s rozličným povrchem. "Čeká nás kamení a dlouhé stepi. V Rumunsku to asi bude horší, protože teď tam ještě leží metr sněhu, takže nás čeká bláto," uvažuje David Pabiška.