Po šesti podnicích bohužel Fin už ztrácí na Alonsa v čele šampionátu 27 bodů a jeho tým McLaren, který loni vyhrál deset velkých cen, ztrácí v Poháru konstruktérů na Renault 36 bodů a nemá na kontě jediné vítězství.
Nedělní vítězství by bylo pro tým o to sladší, že právě ten den bude slavit čtyřicet let své existence. Právě v Monaku vyjel v roce 1966 na dráhu Bruce McLaren s prvním vozem vlastní konstrukce, modelem M2B.
Bez nadějí na triumf by neměl být ani Montoya. V trénincích byl pravidelně rychlejší než Räikkönen a také on už v Monte Carlu dokázal zvítězit. V sezoně 2003 s Williamsem.
Nedělní vítězství by mělo v historii týmu číslo 149. Za 602 závodů by to byl velmi slušný výkon. Od debutu 22. května před čtyřiceti lety získali 11 titulů mistra světa a osm Poháru konstruktérů. Nelze nepřipomenout také tři triumfy při slavném 500 mil Indianapolis.
Tým McLaren je znám tím, že se pedantsky zabývá každým detailem a ke všem úkolům přistupuje s matematickou přesností, proto nepřekvapí, že jeho lidé spočítali, že za zmiňovaných 40 let vystříkali jejich piloti 1 161 litrů šampaňského.
"Jsme nejlepší tým posledních dvaceti let. Máme lepší výsledky dokonce než Ferrari, i když to má v myslích lidí stále prominentní místo," uvedl v pátek na tiskové konferenci šéf stáje Ron Dennis, který v osmnácti letech začal ve formuli 1 jako mechanik o rok dříve, než vyrazil první Mclaren na dráhu.
McLaren vyhrál v Monaku devětkrát z deseti pokusů v sezonách 1984 až 1993, v roce 1984 ale bral za vítězství Prosta pouze polovinu bodů (tehdy se udělovalo za 1. místo 9 bodů), protože závod byl z bezpečnostních důvodů kvůli hustému dešti předčasně vyloučen.
"Ten závod si dodnes pamatuju. Vytvořil unikátní situaci, kdy o konečném výsledku mistrovství světa rozhodoval právě ten půlbod. Bohužel v neprospěch našeho jezdce."