iDNES.cz

On-line rozhovor s Alešem Lopraisem

Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve...
velikost textu:
vydáno 21.1.2011 9:40
Kdo by čekal zlomeného závodníka, pro kterého skončil hon na kamazy kvůli technické závadě, bude zklamaný. Aleš Loprais se už těší, jak za rok přidá k letošním dvěma další etapová vítězství. "Kamazy jsme mohli porazit," říká. V pátek byl hostem on-line rozhovoru na iDNES.cz.
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jaké technické vylepšení plánujete pro příští rok. Děkuji, Pavel pavel glass
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dobry den, prioritu pro nas je nyni vyvinout nove turbodmychadlo, ktere budeme muset dlouhodobe testovat. Mame v teto oblasti skveleho partnera Special Turbo, takze vyvoj by nemusel trvat dlouho. Chceme rovnez odlehcit vozidlo a zmenit system razeni. Ceka nas prestavba 2 kamionu pred nadchazejici rallye dakar series v Rusku - na pude doamciho Kamazu.. 21.1.2011 12:04
OTÁZKA: Ještě by mě zajímalo, jak trébuje pilot na Dakar. Přece jen to musí být fyzicky hodně náročné, takže se chci zeptat, jestli běháte, chodíte do posilovny nebo trénujete jen tím, že jezdíte v autě. pavel glass
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: optimalni je sedet co nejcasteji za volantem soutezniho kamionu, my se to snazime praktikovat jak to jen jde,co se tyce ostatnich sportu, preferuji outdoorove zalezitosti, kolo, lyze, bezky, tenis nasledne plavani kvuli posileni patere a v neposledni rade pokud uz neni zbyti tak fitness 21.1.2011 12:08
OTÁZKA: A spolupracujete s psychologem? pavel glass
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: zatim ne :) 21.1.2011 12:08
OTÁZKA: Není lepší jet na páté šesté místo a dojet než riskovat a ždímat Tatru co to dá a buď auto rozbít, nebo odrovnat některou součástku? Co říkáte na vaše masivní PR ve sdělovacích prostředcích, přičemž třeba o Vildmanovi, který DOJEL a dlouhou dobu se pohyboval v první desítce (a s podstatně nižším rozpočtem), neštěkl ani pes?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: je to vec nazoru a pristupu k jednotlivym vecem, ja i cely nas tym chceme vyhrat, seste misto je pro nas neatraktivni, auto jsme letos neuhnali ani nerozbili, na Dakaru uz jsme dojeli, na stupnich vitezu jsme jiz take byli, chceme vic, prirozena lidska a soutezacka vlastnost. Vlastik Vildmana znam, je to ferovy chlap, jeho zamerem bylo rally napoprve dojet a to se podarilo, preji mu dalsi progres a doufam, ze u Dakaru zustane.. 21.1.2011 12:14
OTÁZKA: Ahoj Aleši, moc gratuluju k úspěchu, kterého jste i přes poruchu dosáhli. Zajímalo by mně kolik Vám do rozpočtu přispívá Tatrovka, pod jejichž značkou jezdíte. Nevyplatilo by se ji dávát více, je to přece pro ně marketing ne? Jinak aby se to mohlo vyhrát tak se bez asistenčního kamionu neobejdete, ale to asi víte. Napadla mě jedna brutální myšleka, co kdyby ten silný partner, kterého potřebujete byl KAMAZ...:-) Vždyť Vás přeje potřebují.....ať se daří Martin Lisztwan
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dekuji za poklonu :) V teto chvili nas bohuzel Tatra a.s, financne nepodporuje. Je slozitejsi obdobi na trhu nakl.automobilu, ale verim, ze se to jednou zmeni. S Tatrou ale spolupracujeme na bazi technicke konzultace a dodavkach nahradnich dilu. Jsme rovnez dealery spolecnosti Tatra a veskere nami vlastne vyprodukovane penize putuji do projektu DAKAR. Na dotaz ohledne Kamazu: neni to Tatra :) 21.1.2011 12:23
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat , zda-li na příští ročník plánujete evoluci současného vozu nebo již nové vozidlo v kapotovaném provední.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: evoluce soucasneho je pro nas priorita, pokud vyjde cas a financni prostredky dostavime i kapotovany special,ktery je zhruba z 50 % hotov. Ceka jej ale dlouha poporodni cesta - testy testy testy.. 21.1.2011 12:25
OTÁZKA: Dobrý den Aleši,moc díky za skvělé zážitky u televizní obrazovky při sledování letošního Dakaru. Zajímá mě, jestli máte během etapy k dispozici informace o tom, jak si vedete v průběžném pořadí při projíždění mezičasů? Víte např. že na posledním waypointu před cílem ztrácíte na první místo několik minut a uzpůsobíte tomu styl jízdy - tzn. jedete více na risk,abyste ztrátu dohnal? Nebo jedete celou etapu svým stylem a výsledek se dozvíte až v cíli? Díky za odpověď a přeju hodně štěstí při Dakaru v dalších letech. Držím palce!! Josef Krátký
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Velice děkuji za podporu. Je to naše ožehavá otázka zda být informován během soutěže či nikoliv. Několikráte jsme o tom diskutovali. Víme, že rusové jsou takto propojeni a taktizují, my bohužel o našem aktuálním umístění nevíme nic, tudíž je to neustálý press až do cíle. Já se dozvídám výsledky satelitním tel. až po dojezdu etapy, Ty mi sděluje mamča, která je neustále jako operátorka u počítače a hlásí my veškeré průjezdní body naše i konkurenční, funguje to skvěle, ale je to až po dojezdu, moc jí za to děkuji. 21.1.2011 12:30
OTÁZKA: Aleši gratuluji, byl to výborný výkon .Je obdivuhodné co dokážete se svými možnostmi. Otázka: Jsou dnes všechna česká auta a auta ostatní špičky na podobné úrovni a je tedy závodění především na umění pilotů a zejména na jejich vyježděnosti a zkušenostech ? Dá se říci, že kdo nebude celý rok jezdit, tak nemá šanci na úspěch? Je tato moje domněnka správná ?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dekuji za poklonu. Je to tak, dnes je třeba neustále trénovat a jezdit, je to záležitost na celý rok. Na špici má cca 15 vozidel, pilotů je cca 7, kteří se mohou rvát o první trojku. Konkurence neustále narůstá, letos se postavilo na start přes 70 trucků a bude to jen narůstat, musíme zůstat ve hře :) 21.1.2011 12:38
OTÁZKA: Velmi respektuji Vas vysledek na Dakaru. Dekuji! Chtel bych se zeptat, co Vas jinak zivi?Delate nejakou praci v dobe,kdy se nepripravujete intenzivne na soutez?Nebo se do nakladu na zavod pocita i nejaky "plat" ktery berete Vy a ostatni potrebni lide? Dekuji
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji. Živíme se prodejem náhradních dílů, vozidel a servisem zn. TATRA, dále prodejem nápojů energy drink 69 a Loprais drink pro řidiče.. vše opět investujeme do motorsportu.. 21.1.2011 12:41
OTÁZKA: Ahoj Aleši, zajímalo by mě, zda máte během závodu aspoň chvíli čas sledovat okolní krajinu nebo to vůbec nestíhate? Sám jsem nedávno navštívil okolí Copiapó a musím říct, že na mě tamější krajina opravdu zapůsobila. Taky by mě zajímalo kolik nafty projedete během náročné etapy v těžkém terénu (např. v dunách). Děkuji za odpověď. Pavel Ulrich
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Bohužel ne, letos jsme jeli dle mého názoru asi nejkrásnější etapu v mé historii od roku 2006. Mrzelo, že jsme nemohli ani na chvíli zastavit, některá místa jsou jako z indiánek Karla Maye. Tatra někdy spolkne až 110l na 100km, nádrž máme 800l. 21.1.2011 12:43
OTÁZKA: Dobrý den, moc Vám ve Vašem závodění fandím! Stíháte se trochu kochat přírodou, nebo je to pouze tvrdá dřina? Používáte při závodech klimatizaci, nebo by příliš ubírala výkonu motoru?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: děkuji, nestíháme, bojujeme o vteřiny bohužel.. Klimatizaci nepoužívamé, bere výkon jak jste správně zmínil a i tepolotní rozdíly by mohly znamenat nachlazení apod.. Venku je někdy až 55 stupnů a ty rozdíly by nás mohly dostat - budeme to muset vydržet bez ní.. 21.1.2011 12:45
OTÁZKA: Zdravím Vás Aleši. Stejně jako ostatní čtenáři i já Vám musím poděkovat za Váš skvělý výkon ,který jste na Dakaru předvedl. Nechci se bavit o financích, jako ostatní:-(... ale především mně zajímá Váš výhled do budoucna...? Alespoň na příští rok. Jaké jsou šance oslabit Kamaz? Není lepší v ČR udělat jeden velký tým a do něj stáhnout všechny závodníky kamionů? Jak vycházíte s ostatními ČR závodníky na Dakaru? Můžete mi prosím sdělit Vaše 3 nejlepší zážitky a 3 nejhorší zážitk&255; na letošním Dakaru. Máte nejenom Vy, ale všichni ostatní čeští účastnící Dakaru můj obdiv a respect...a děkuju, že české posádky a česká vlajka opět letos byla vidět! Hodně štěstí a zdraví do dalších let...Tomáš PS2: Škoda, že Dakar je v ČR tak málo sledován veřejností:-(
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji. Výhled do budoucna právě začíná jako po každém absolvovaném Dakaru. Přímo to souvisí s financemi. Jsme opět na žačátku sezóny, musíme repasovat vozidla, testovat, jednat s partnery a vydělávat peníze naší obchodní činností což je prioritní záležitost na to, abychom se mohli postavit na start. Ohledně možného spojení s ostatními, neříkám ano či ne, vše musí mít jasný systém a tah na branku, vím jen to, že chci být jedničkou a jet na výsledek, což asi ne každý je ochoten akceptovat, vše je otázkou dohody a nastavení pravidel.. Nej zážitky: 1. průjezd nejkrásnější etapou 2. zjištění po dojezdu, že jsme podruhé vyhráli etapu s velkým náskokem na Čagina 3. čeští fanoušci na trati - mí kamarádi, kteří mě překvapili právě v den první vítězné etapy, nevěděl jsem, že dorazí Nejhorší: 1. porucha turba 2. vyloučení ze závodu 3. zánět v pravé ruce, místy jsem v ní neměl vůbec cit a chtěl jsi prodat na Aukru 21.1.2011 12:55
OTÁZKA: Zdravím a gratuluju ke dvěma vyhraným etapám! Měl bych dvě otázečky k nově vyvíjenému Jamalu: 1. Kdy se ho chystáte nasait, 2. Jak jsem zatím viděl na připravovaných nákresech, předek čumáku by měl dost přečnívat přes přední kola. Bude se ještě čumák zkracovat, nebo se s ním plánujete zapíchnout do první duny :-) Jinak přeju mnoho úspěchů v dalším závodění a držím palce! bajza
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dobrý den, Jamal má jasnou vizi, předek se samozřejmě zkracovat bude, nechcete s ním nikde bagrovat, jeho vývoj je opožděn pouze z hlediska financí - o ničem jiném to není. Nyní se budeme věnovat repasi současného vozidla po Dakaru a následně se vrátíme k dostavbě nového.. 21.1.2011 12:58
OTÁZKA: Dobrý den Aleši, i po nepříjemném vyřazení ze soutěže je na Vás spotovní motoristacká veřejnost hrdá. Utčitě je jen otázkou času, kdy se vám podaří Kamazy porážet nejenom hlavou a srdcem. Teď ale k otázce: existuje ještě šance, že by se tato soutěž opět vrátila na africký kontinent ve své původní podobě? Děkuji a hodně sportovních úspěchů
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Moc děkuji. Budeme se snažit i nadále. Šance s návratem do Afriky tady je, ale je příliš malá. V Jižní Americe je vše co je třeba, terén, fanoušci, peníze plynoucí z marketingu celého eventu, myslím, že tam ještě nějakou dobu zůstane.. 21.1.2011 13:00
OTÁZKA: Dobrý den, měl by se Dakar vrátit do Afriky?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: podle mě ne, závod nedělá jen terén, ale hlavně lidé a konkurence a ta je na jihu Ameriky enormní.. Pokud se celý závod včetně předních týmů vrátí do Afriky, samozřejmě tam pojedeme :) 21.1.2011 13:02
OTÁZKA: Ahoj Aleši, také Vám velice fandím, jakožto jedinému zástupci českých barev, který je schopný poprat se o přední pozice. Váš strýc měl mnoho let zkušeností, které mohl zůročit při závodech, ale kde Vy jste získal své schopnosti držet se ve Vašem mladém věku takto se špičkou? Jak dlouho tedy aktivně závodíte, když ještě relativně nedávno Vás česká veřejnost jako závodníka neznala? Za letošními dobrými výsledky bezpochyby stojí i zkušenosti navigátora pana Kaliny. Radil Vám například i jakým způsobem se pohybovat v dunách? Přeji mnoho štestí do dalších závodů.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji za lichotivá slova :) Je třeba neustále testovat, já jsem začínal právě testy v roce 2006. Rychle mi to sedlo, jen s přestavbou auta pro mě to trvalo delší dobu. Každý jezdec má svůj styl a představu o vozidle, nebo alespoň by měl mít, jinak se nikam neposune. Věděl jsem, že duny jsou alfa omega celého Dakaru a tak jsme museli vyrazit i na nákladné testy do Afriky, zbytek je o talentu a tréninku. Pepík Kalina mi do ničeho nemluvil, pochválil mě jako pilota a já jej obdivuji jako navigátora, vzájemný respekt posádky je zásadní. 21.1.2011 13:07
OTÁZKA: Dobrý den, na úvod bych Vám chtěl pogratulovat k úspěchům v jednotlivých etapách letošního Dakaru. Kdyby jste měl připravit jednem doprovodný kamion, rychlou asistenci, měl byste nějakou vysněnou posádku tohoto druhého auta? Děkuji za odpověď. Zdeněk Zdenek Volenec
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Ano měl, mého strýce Karla, potom asi rusa Kabirova, oba jsou velmi spolehliví, ale nic z toho se asi nestane :) 21.1.2011 13:08
OTÁZKA: Vážený pane, jakkoliv si vážím Vaší odvahy a jezdeckých kvalit, má smysl v době, kdy náš stát úsilovně šetří, vydávat takové obrovské peníze na to, aby ani jeden náš kamion nedojel do cíle nesmyslného hazardování se životy jezdců daleko za mořem? Chápu Vaši snahu po adrenalinu, ale za jakou cenu se vyplýtvává a co to přináší státu, který už kamiony vlastně ani nevyrábí?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji za dotaz. Máte mylné informace. Státem je podporován pouze ruský tým Kamaz, náš je čistě soukromý, hrazený převážně z vlastních aktivit, nebo aktivit našich partnerů (daňových poplatníků). Naše cesta na Dakar je velmi trnitá, ale stůl máme čistý a nikoho nezatěžujeme.. 21.1.2011 13:15
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat kolik člověk musí zaplatit za samotnou účast na Dakaru. Jinak samozřejmě gratuluji k předvedenému výkonu a doufám že příští rok budete mít víc štěstí.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Náklad na jednoho člověka na Dakaru je cca 500 000,- Kč. Krát počet lidí v týmu, příprava techniky, náhradní díly, letenky, ubytování, testování, náš rozpočet je cca 1 mil EUR, a to je dost málo na takovouto velkou hru, ale držíme se.. 21.1.2011 13:17
OTÁZKA: Dobry den,co presne se Vam s turbem prihodilo? JInak i pres odstoupeni ze zavodu,gratuluji ke skvelemu vykonu... Lukas Chroust
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: nevíme, rozletěla se komora, po transportu vozidla do ČR to budeme analyzovat s naším Special Turbo partnerem. Těšíme se na další vývoj. Dakar je taktéž o vývoji a testech jednotlivých dílů. 21.1.2011 13:19
OTÁZKA: Váš druhý závodní speciál, který letos nejel, je na chlup stejný jako váš speciál? Kdybyste sehnali více prostředků, chtěli byste jet příští Dakar i s druhým závodním speciálem, příp. ho pronajmout jinému týmu? Nebo se budete soustředit pouze jedno auto? Bylo by to kategorii kamionů jistě zajímavější, kdyby jely oba vozy. Radek Vimr
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Ano, náš 2. speciál je velmi podobný, během zimy dojde k unifikaci obou vozidel tak ať jsou shodná, jelikož to poslední (doufám že již brzy první :) se nám velmi osvědčilo. Nasazení 2 vozidel do závodu je ale otázkou zase a jen opět finanční.. 21.1.2011 13:22
OTÁZKA: jak dlouho se zotavujete po soutezi ?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: celý rok :) Ne, je to individuální, letos se citím výrazně lépe, myslím, že je to velkou měrou díky našemu novému FRT tlumení, je výrazně šetrnější směrem k posádce.. 21.1.2011 13:24
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je nějaká možnost vidět všechny vaše kamiony na živo? Celou letošní Rallye Dakar jsem pozorně sledoval a rád viděl, jak vypadají závodní kamiony v reálu. Jinak, držím palce do dalších bojů s Kamazem! Jiří Konečný
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: mrkněte na www.loprais.cz najdete adresu a kdykoliv se zastavte,provedu vas, jsme otevreni vsem.. 21.1.2011 13:25
OTÁZKA: Zdravím a fandím. Neuvažuje organizátor Dakaru a jiných podobných soutěží o nějakých limitech, např. finanční, počty dílů atd.......... Jinak asi nepůjde s KAMAZEM soupeřit.................díky Roman Košťál
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: myslím že, ne, jelikož ASO je organizatorem Dakaru, obchodní společností, která by si tím snižovala příjmy a kdo to dnes udělá.. 21.1.2011 13:27
OTÁZKA: Dobrý den, co si myslíte o letošní vysoké úmrtnosti posádek, je s podivem, že většina vypadla už na samém začátku, týká se to i českých týmů. Nezdá se mi, že by byl problém v obtížnosti, není v tom přílišná přemotivovanost? Může být chyba i na straně pořadatele ve značení nebezpečných míst? Lukas Kymla
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Je to individuální, já vždy říkám, že na Dakaru člověk bojuje především sám se sebou. Na druhou stranu Dakar je nejtěžší soutěž tudíž i úmrtnost je logická.. 21.1.2011 13:30
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Ve spoustě etap jste pravidelně dojížděl s minimální ztrátou pár minut na vítěze, co chybí Vaší Tatře, aby jste pravidelně dojížděl pár minut před Kamazy? Martin Kramář
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: byly i etapy kdy Kamaz dojížděl několik minut za námi a to všech 6 Kamazů za jednou Tatrou! a to nám dává sílů a motivaci pokračovat, zkoušet,vyvíjeta a testovat s vidinou je porazit :) 21.1.2011 13:31
OTÁZKA: Kdyby přišla nabídka jet s Kamazem přijal by jste ? Stanislav Doležal
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: tik tak tik tak boom! 21.1.2011 13:32
OTÁZKA: Dobrý den. Gratuluji k dílčím vítězstvím, výkon Vás všech obdivuji a přeji hodně úspěchů do příštích let! Snad jste se letos dostatečně zviditelnili a získáte nové sponzory a vyšší rozpočet.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkujeme, neodejdeme a budeme bojovat dál :) 21.1.2011 13:33
OTÁZKA: Ahoj Aleši, předem bych ti chtěl pogratulovat za perfektní průběh závodu. Všichni na truck-forum.cz jsme ti drželi palce. Chtěl jsem se zeptat, jak moc uvažujete o ostré asistenci, protože to je podle mě jediná šance, jak Kamazu konkurovat, prtotože to bohužel není "jen" o technice a šikovnosti, ale dnes již bohužel především o penězích. Levnějším řešením by mohla být spolupráce více českých týmů, ne ? Jsem srdcem tatrovák, tak doufám, že se bude i v budoucnu dařit. Ahoj. Tomáš
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Ahoj. Zdravím celé truck-forum. Vím jak vysoce fundování lidé se tam vyskytují a vůbec jaké máte know how o celém Dakaru. Ohledně asistence to celé musím opět shrnout do jednoho často frekventovaného nepopulárního titulu : finance. Pokud se to podaří, to víš, že ji nasadíme, naše touha to vyhrát je veliká, ale mnohdy jen touha nestačí :) Zdraví Aleš 21.1.2011 13:36
OTÁZKA: Tak nejak mi pri letosnim rocniku prislo,ze organizatori meri kazdeho jinym metrem,zda se Vam v tomto ohledu Dakar spravedlivy? Lukas Chroust
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dakar je tvrdý i co do pravidel, musíme je respektovat. Jak nás vyloučili, doma vrčel údajně i můj jezevčík Clark :) a to je velký pohodář. 21.1.2011 13:38
OTÁZKA: Dobrý den, jak získáváte sponzory ? J V
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: je to jen o výsledcích, vetšinou se ozvou sami na základě dobrých výsledků.. 21.1.2011 13:41
OTÁZKA: Aleši, ještě jedna otázka. Budete skutečně realizovat nový kamion na základě Jamalu ?. Kdy očekáváte jeho nasazení do závodů a jeho představení ?Díky . Tomáš
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Ano, chtěli bychom, auto je již téměř z poloviny hotové. Především se ale nyní zaměříme na repasi stávající techniky a následně se vrhneme na dokončení nového. Čeká nás hodně práce, ale baví nás to a víme co chceme. MOC DĚKUJI VŠEM ZA DOTAZY A PODPORU, VELMI NÁS TO TLAČÍ KUPŘEDU! ALEŠ LOPRAIS TATRA TEAM 21.1.2011 13:45
zpět na osobnost