Na domácí půdě Ferrari má nejrychlejší muž všech tří dosavadních závodů Michael Schumacher velkou motivaci pokračovat ve vítězné šňůře.
Šestinásobný mistr světa Schumacher v Imole vyhrál již pětkrát, v posledních pěti letech hned čtyřikrát s výjimkou roku 2001, kdy trumfoval jeho bratr Ralf. Opět je považován za velkého favorita - Imolu zná a loni vyhrál i přesto, že mu zemřela matka Elizabeth.
Bratři Schumacherové za ní odjeli po kvalifikaci a vrátili se jen chvíli před závodem. "Na tomto okruhu jsem motivován vždy o dost víc," prohlásil německý pilot Ferrari. Trať s názvem 'Autodromo Enzo e Dino Ferrari' letos zažívá smutné výročí - před deseti lety v zatáčce Tamburello zemřel po nárazu do betonové zdi Brazilec Senna.
V tomtéž roce vyhrál Schumacher v Imole svůj první závod za Benetton. "Je to prakticky můj okruh, jsem dokonce velvyslanec republiky San Marino," chlubil se Michael Schumacher. "Hodně mi pomáhají fanoušci. Na ně nikdy nezapomenu, budou mi v dalším roce chybět," povídal.
Vedle Senny v roce 1994 zahynul v Imole také Rakušan Roland Ratzenberger, přesto na tento okruh Schumacher nedá dopustit. Trať pro první letošní závod v Evropě je po přestavbě daleko bezpečnější. "Chci se se svým okruhem rozloučit stylově. Pokaždé se mi tady dařilo a doufám, že to bude stejné," věřila německá legenda. "Hodně jsme tady v minulých týdnech testovali, zejména nastavení aerodynamiky," dodal.
Vozy Ferrari skončily v uplynulých třech závodech dvakrát na prvním a druhém místě a brazilský pilot Rubens Barrichello chce na tyto výsledky navázat. Býval totiž Sennovým blízkým přítelem. "Závod bude protkán touto vzpomínkou, každý o tom bude hovořit," tušil Barrichello. "Věřím, že lidi ale budou oslavovat jeho život a ne smrt. Já budu mí pozitivní myšlení," prohlásil Sennův krajan.
Renault, druhý tým v Poháru konstruktérů, očekává další zlepšení výkonů i díky renovovanému motoru a lepší aerodynamice. Navázat na třetí místo z Malajsie a Bahrajnu hodlá Brit Jenson Button ze stáje BAR, promluvit do pořadí chtějí i Williams, Sennův poslední zaměstnavatel. "Od Imoly nelze čekat zázraky, ale tento okruh naším vozům vždy seděl," prohlásil Ralf Schumacher, který před třemi lety v San Marinu vyhrál svůj první závod v MS.
První díl evropské části letošního seriálu MS vozů formule 1 se pojede na vlnité trati v Imole na severu Toskánska, kterou tvoří pestrá kombinace rychlých a pomalých pasáží. Ta spolu s opačným směrem jízdy klade na piloty vysoké nároky a divákům nabízí atraktivní podívanou.
Imola, s šestnácti zatáčkami, z toho deseti levotočivými, je od roku 1994 nesmazatelně spojena s nejtragičtějším víkendem novodobé historie formule 1. Tehdy v tréninku těžce havaroval Rubens Barrichello, o den později v kvalifikaci se smrtelně zranil Roland Ratzenberger a smutným vrcholem byla smrt trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny po havárii v závodu.
Zvláštní atmosféru závodu dokreslují statisíce fanoušků oděných do rudých barev stáje Ferrari, kteří loni slavili druhé vítězství za sebou šestinásobného mistra světa Michaela Schumachera.
Charakteristika trati:
Délka trati: 4,933 km.
Délka závodu: 62 kol = 305,609 km.
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2003: 1:22,491 min. = 216,347 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2002: 1:21,091 min. = 218,998 km/h.
Nejrychlejší závod: M. Schumacher (Něm./Ferrari), 2003: 1:28:12,058 = 207,894 km/h).
Vítězové předešlých tří závodů: 2001 - Ralf Schumacher (Něm./Williams), 2002 - M. Schumacher, 2003 - M. Schumacher.
Stav MS (po třech závodech):
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 30 b., 2. Barrichello (Braz./Ferrari) 21, 3. Button (Brit./BAR) 15, 4. Montoya (Kol./Williams) 12, 5. Alonso (Šp./Renault) 11, 6. Trulli (It./Renault) 11, 7. R. Schumacher (Něm./Williams) 7, 8. Sató (Jap./BAR) 4, 9. Coulthard (Brit./McLaren) 4, 10. Massa (Braz./Sauber) 1, 11. Webber (Austr./Jaguar) 1.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 51, 2. Renault 22, 3. Williams-BMW 19, 4. BAR-Honda 19, 5. McLaren-Mercedes 4, 6. Jaguar-Cosworth 1, 7. Sauber-Petronas 1.
Okruh v Imole pro VC San Marina ve formuli 1. |