Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

On-line rozhovor s jezdcem rallye Martinem Prokopem

Martin Prokop při autogramiádě
velikost textu:
vydáno 17.11.2011 12:00
Martin Prokop, jezdec rallye a juniorský mistr světa, byl hostem iDNES.cz a odpovídal čtenářům na dotazy.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. listopadu 2011 do 10:55

OTÁZKA: Cau, rad bych se zeptal, zda mate zakoupeny i kit na s2000 1.6T? Jinak sem rad za dalsiho jezdce ve wrcu a drzim pesti. Diky :) had
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Dobrý den, zdravím všechny čtenáře iDNES.cz a pokusím se napsat odpovědi na všechny vaše otázky. Ten kit je součástí WRC, takže ho máme a můžeme ho použít na národní mistrovství. A děkuji za přání. 18.11.2011 10:29
OTÁZKA: Jaký je rozdíl mezi autem z IRC a autem z WRC David Hlaváček
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Rozdíl je zásadní, a to je motor. IRC mají dvoulitrové atmosférické a my máme 1,6 Turbo, což je mnohem větší výkon. 18.11.2011 10:30
OTÁZKA: Jak jste si užil první jízdu ve WRC Ondřej Halský
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Byl jsem rychlostí auta víc překvapen, než jsem čekal. Užít si jízdu autem je strašně jednoduché, ale jet s ním rychle bude stát ještě hodně práce. 18.11.2011 10:31
OTÁZKA: V čem vidíte největší rozdíl je mezi staršími vozy WRC s dvoulitrovým motorem a novými s motorem 1,6?Netrpí nedostatkem výkonu?Děkuji za odpověď. Petr
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Nedostatkem výkonu trpí akorát v maximální rychlosti, to je nad 200 km/h. Jinak je rychlost úplně stejná. Rozdíl je v zákazu hydraulických a elektronických systému, což vyžaduje u nového typu WRC větší nároky na řízení vozu. 18.11.2011 10:32
OTÁZKA: Dobrý den, budete pořizovat ještě druhé auto nebo toto přestavovat během sezony se šotoliny na asfalt? Pavel Miller
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Dobrý den, momentálně o této možnosti, tedy mít dvě auta, jednáme a jeví se to jako nejjednodušší řešení pro přestavbu auta na asfalt, tak pro zásobu náhradních dílů. 18.11.2011 10:33
OTÁZKA: ahoj Martine, máš nějaké nové sponzory, když jsi se rozhodl pro WRC? pinipini
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Hlavní sponzory mám stejné a spíš jsme se s nimi dohodli, že můj velký projekt, tedy závodění ve WRC, více podpoří, za což jim děkuji. 18.11.2011 10:34
OTÁZKA: Ahoj Martine, především gratuluji k dosavadním úspěchům a držím palce v první lize, WRC. Chtěl bych se Tě zeptat, co si myslíš o přestupu Mikka Hirvonena k Citroenu a ukončení spolupráce s S. Ogierem? Jsem fanoušek Fordu ve WRC a jsem docela zklamán, že se nedaří porazit S. Loeba. Myslíš si, že Loeb je tak fenomenální nebo ten malý rozdíl je v kvalitě vozu? Může Ford poráže Citroeny i na asfaltu? Proč jsi se nerozhodl pro Citroen? díky za Tvé odpovědi Peťa Matula
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Děkuji za přání. Budu odpovídat postupně. Ad Hirvonen: Šel k Citroenu proto, aby měl vedle sebe Loeb rychlou a spolehlivou dvojku. Mikko je srozuměn s tím, že bude Sebovi krýt záda, což Ogier odmítal. Ad Loeb: Malý rozdíl může být spíše ve strategii, kterou má Citroen naprosto fenomenální, ale auta jsou obě kvalitní, ale ten rozdíl tam není. A Latvala je připravený Seba příští rok porazit. Je mu vyrovnaným soupeřem, ale můj názor je, že Seb dokáže vytáhnout vždycky něco navíc a je to opravdu jedinečný závodník. Ad Ford na asfaltu: Určitě může, Latvala na tom začal pracovat, když zlepšuje svůj jízdní styl. Otázka tedy není auto, ale kdy na to bude finský jezdec mít. Já a Citroen? Nerozhodl jsem se pro něj proto, že Citroen není schopen podporovat soukromé jezdce jako jsem já a M-Sport (Ford) má propracovanější systém v podpoře soukromých týmů. 18.11.2011 10:38
OTÁZKA: Ahoj Prste, nejdřív gratulace Tobě a Jendovi k výkonům v SWRC. To jestli pojedeš kompletní sezonu WRC v roce 2012 asi neprozradíš..nebo? :-) Dříve se řikalo, že Fiesta S2000 pujde přestavět na WRC, což nakonce nejde. Jak moc jsou teda Fiona a Fiona XL rozdílné? A okolik vyjde dráž údržba, resp. kolik stojí třeba převodovka? Děkuji za odpovědi. Hodně štěstí a co nejvíce bodů v sezoně 2012. DavidK
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Díky za přání. Za hodinu začíná tiskovka, kde vše oficiálně oznámím. Ale že jste to vy, tak to řeknu. Ale je to jen mezi námi:-) Náš program bude 10 evropských závodů z celkových 13. Jak jsou rozdílné? Přestavět to nejde, ale naštěstí jsme obě Fiony prodali a mohli pořídit WRC, které se liší především v instalaci elektrického systému a má jiný ochranný rám. Co se týče ceny, tak jsou naprosto stejně drahé jako u S2000 a převodovka je až na pár detailů úplně stejná. 18.11.2011 10:41
OTÁZKA: Zdravím Martine, doufám, že na Setkání Mistrů ukážeš pořádnou show pro nás :). V sobotu se stavíme v servisu, tak doufám, že budou nějaký karty atd. :) Hanz
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: S novou Fionou si musím ještě potykat, tak snad to půjde rychle, abych mohl i něco ukázat. V servisu naviděnou. 18.11.2011 10:42
OTÁZKA: Zdravím Martine, chtěl bych se zeptat, o kolik je náročnější finančně utáhnout WRC než S2000? Díky za odpověď a přeji hodně úspěchů. Adam Petřík
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Náklady na provoz auta jsou asi o třetinu vyšší a pro nás je ještě změna, že pojedeme o tři závody v sezoně víc. 18.11.2011 10:43
OTÁZKA: Zdravím borče, Na kterou část kariery nejraději vzpomínáš? Tvoje největší rána (bouračka)? Tvůj nejemotivnější zážitek? Díky a dávaj dál !! Patrik
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Nejoblíbenější období nerozlišuji, protože to má pořád stoupající tendenci. Každý nový zážitek je pro mě skvělý. Největší bouračka byla v roce 2002, když jsem měl vážné zranění nohy. Bylo to při Rally Šumava. A nej zážitek? Vždycky start na Finské rally, která je plná adrenalinu. A s WRC si to nedokážu ani představit. 18.11.2011 10:45
OTÁZKA: Ahoj Prste. Gratuluju k postupu do WRC, i když bohužel v dnešní době nestačí umět kroutit kolečkem, ale je nutno dost financí. Chci se zeptat, jestli budeš jediným jezdcem svého týmu nebo uvažuješ o dohodě s někým (např. Ostberg?), že byste jeli ve dvojici a bodovali "jako továrna"? A druhý dotaz - tvůj program je zatím pojat jako jednoletý nebo víceletý? A poslední - je Tanak blázen? :) Přeju hodně štěstí a ser tam plyn :) Libor Hladis
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: O projektu s Ostbergem jednáme, ale vypadá to, že se budeme snažit první rok být nezávislými soukromníky, což nám dává v pravidlech větší volnost, ale asi se v některých věcech spojíme, abychom měli větší váhu v jednání s organizátory a FIA. Projekt je určitě víceletý, bude záležet jak Ford bude pokračovat v MS. A Tanak? Je hodně dobrej blázen a myslím, že má hodně dobře nalajnovanou budoucnost... 18.11.2011 10:47
OTÁZKA: Ahoj Martine, gratuluji Vám kluci oběma k letošnímu výsledku! Sleduji Vás už poměrně dlouho a když je nějaká šance vyrazit do světa tak neváhám jet a samozřejmě Vám fandím co to jde. Zajímá mne Vaše budoucnost v příštím roce a jaké jsou tvé další sny pokud se podaří dostat k autu WRC kategorie a jezdit s ním. Přeji hodně štěstí a ať Vám to chlapy dopadne. kacerl
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Už jsme oznámili, že se na projektu WRC pracuje a vypadá to slibně. Doufám, že tak v příští sezoně uvidím podél tratě spoustu českých vlajek. 18.11.2011 10:48
OTÁZKA: Dobry den, zajimalo by me jestli vnimate aspon trosicku okoli treba jako rozvesene ceske vlajky kolem trati? Diky a hodne stesti pristi sezonu! Uz ted se tesim do Walesu! Makapix Kaczor
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: V podstatě jediné, co se dá vnímat, tak jsou vlajky. A ty české jsou hodně vidět, je to pro mě obrovská podpora a motivace a budu rád, když jich bude víc a víc. 18.11.2011 10:49
OTÁZKA: ahoj martine! chtěl bych se zeptat, zda-li plánuješ i starty u nás, hlavně v dohledné době na volných podnicích? Myslím tím v rámci zvykání si na auto. tuším, že jsi říkal, že řízení wrca je složitější, než jsi předpokládal. před x-lety jsi jezdil s octavkou wrc. je to obrovský rozdíl oproti fioně? díky a přeji mnoho úspěchů! budu držet palce! radek
Martin Prokop při autogramiádě ODPOVĚĎ: Máme v plánu hodně testů a musíme šetřit ostré kilometry, takže v Česku nebudu závodit. Auto je oproti Octavii hodně rozdílné, to bylo auto dobré na zábavu a tenkrát jsme z toho neměli moc rozum. Dnes mám k dispozici nejlepší techniku v nejtězším šampionátu světa s velkou konkturencí. 18.11.2011 10:51

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz