On-line rozhovor s Alešem Lopraisem

Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve...
velikost textu:
vydáno 21.1.2011 9:40
Kdo by čekal zlomeného závodníka, pro kterého skončil hon na kamazy kvůli technické závadě, bude zklamaný. Aleš Loprais se už těší, jak za rok přidá k letošním dvěma další etapová vítězství. "Kamazy jsme mohli porazit," říká. V pátek byl hostem on-line rozhovoru na iDNES.cz.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 21. ledna 2011 do 12:30

OTÁZKA: Ahoj Aleši, také Vám velice fandím, jakožto jedinému zástupci českých barev, který je schopný poprat se o přední pozice. Váš strýc měl mnoho let zkušeností, které mohl zůročit při závodech, ale kde Vy jste získal své schopnosti držet se ve Vašem mladém věku takto se špičkou? Jak dlouho tedy aktivně závodíte, když ještě relativně nedávno Vás česká veřejnost jako závodníka neznala? Za letošními dobrými výsledky bezpochyby stojí i zkušenosti navigátora pana Kaliny. Radil Vám například i jakým způsobem se pohybovat v dunách? Přeji mnoho štestí do dalších závodů.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji za lichotivá slova :) Je třeba neustále testovat, já jsem začínal právě testy v roce 2006. Rychle mi to sedlo, jen s přestavbou auta pro mě to trvalo delší dobu. Každý jezdec má svůj styl a představu o vozidle, nebo alespoň by měl mít, jinak se nikam neposune. Věděl jsem, že duny jsou alfa omega celého Dakaru a tak jsme museli vyrazit i na nákladné testy do Afriky, zbytek je o talentu a tréninku. Pepík Kalina mi do ničeho nemluvil, pochválil mě jako pilota a já jej obdivuji jako navigátora, vzájemný respekt posádky je zásadní. 21.1.2011 13:07
OTÁZKA: Dobrý den, na úvod bych Vám chtěl pogratulovat k úspěchům v jednotlivých etapách letošního Dakaru. Kdyby jste měl připravit jednem doprovodný kamion, rychlou asistenci, měl byste nějakou vysněnou posádku tohoto druhého auta? Děkuji za odpověď. Zdeněk Zdenek Volenec
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Ano měl, mého strýce Karla, potom asi rusa Kabirova, oba jsou velmi spolehliví, ale nic z toho se asi nestane :) 21.1.2011 13:08
OTÁZKA: Vážený pane, jakkoliv si vážím Vaší odvahy a jezdeckých kvalit, má smysl v době, kdy náš stát úsilovně šetří, vydávat takové obrovské peníze na to, aby ani jeden náš kamion nedojel do cíle nesmyslného hazardování se životy jezdců daleko za mořem? Chápu Vaši snahu po adrenalinu, ale za jakou cenu se vyplýtvává a co to přináší státu, který už kamiony vlastně ani nevyrábí?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji za dotaz. Máte mylné informace. Státem je podporován pouze ruský tým Kamaz, náš je čistě soukromý, hrazený převážně z vlastních aktivit, nebo aktivit našich partnerů (daňových poplatníků). Naše cesta na Dakar je velmi trnitá, ale stůl máme čistý a nikoho nezatěžujeme.. 21.1.2011 13:15
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat kolik člověk musí zaplatit za samotnou účast na Dakaru. Jinak samozřejmě gratuluji k předvedenému výkonu a doufám že příští rok budete mít víc štěstí.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Náklad na jednoho člověka na Dakaru je cca 500 000,- Kč. Krát počet lidí v týmu, příprava techniky, náhradní díly, letenky, ubytování, testování, náš rozpočet je cca 1 mil EUR, a to je dost málo na takovouto velkou hru, ale držíme se.. 21.1.2011 13:17
OTÁZKA: Dobry den,co presne se Vam s turbem prihodilo? JInak i pres odstoupeni ze zavodu,gratuluji ke skvelemu vykonu... Lukas Chroust
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: nevíme, rozletěla se komora, po transportu vozidla do ČR to budeme analyzovat s naším Special Turbo partnerem. Těšíme se na další vývoj. Dakar je taktéž o vývoji a testech jednotlivých dílů. 21.1.2011 13:19
OTÁZKA: Váš druhý závodní speciál, který letos nejel, je na chlup stejný jako váš speciál? Kdybyste sehnali více prostředků, chtěli byste jet příští Dakar i s druhým závodním speciálem, příp. ho pronajmout jinému týmu? Nebo se budete soustředit pouze jedno auto? Bylo by to kategorii kamionů jistě zajímavější, kdyby jely oba vozy. Radek Vimr
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Ano, náš 2. speciál je velmi podobný, během zimy dojde k unifikaci obou vozidel tak ať jsou shodná, jelikož to poslední (doufám že již brzy první :) se nám velmi osvědčilo. Nasazení 2 vozidel do závodu je ale otázkou zase a jen opět finanční.. 21.1.2011 13:22
OTÁZKA: jak dlouho se zotavujete po soutezi ?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: celý rok :) Ne, je to individuální, letos se citím výrazně lépe, myslím, že je to velkou měrou díky našemu novému FRT tlumení, je výrazně šetrnější směrem k posádce.. 21.1.2011 13:24
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jestli je nějaká možnost vidět všechny vaše kamiony na živo? Celou letošní Rallye Dakar jsem pozorně sledoval a rád viděl, jak vypadají závodní kamiony v reálu. Jinak, držím palce do dalších bojů s Kamazem! Jiří Konečný
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: mrkněte na www.loprais.cz najdete adresu a kdykoliv se zastavte,provedu vas, jsme otevreni vsem.. 21.1.2011 13:25
OTÁZKA: Zdravím a fandím. Neuvažuje organizátor Dakaru a jiných podobných soutěží o nějakých limitech, např. finanční, počty dílů atd.......... Jinak asi nepůjde s KAMAZEM soupeřit.................díky Roman Košťál
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: myslím že, ne, jelikož ASO je organizatorem Dakaru, obchodní společností, která by si tím snižovala příjmy a kdo to dnes udělá.. 21.1.2011 13:27
OTÁZKA: Dobrý den, co si myslíte o letošní vysoké úmrtnosti posádek, je s podivem, že většina vypadla už na samém začátku, týká se to i českých týmů. Nezdá se mi, že by byl problém v obtížnosti, není v tom přílišná přemotivovanost? Může být chyba i na straně pořadatele ve značení nebezpečných míst? Lukas Kymla
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Je to individuální, já vždy říkám, že na Dakaru člověk bojuje především sám se sebou. Na druhou stranu Dakar je nejtěžší soutěž tudíž i úmrtnost je logická.. 21.1.2011 13:30
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Ve spoustě etap jste pravidelně dojížděl s minimální ztrátou pár minut na vítěze, co chybí Vaší Tatře, aby jste pravidelně dojížděl pár minut před Kamazy? Martin Kramář
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: byly i etapy kdy Kamaz dojížděl několik minut za námi a to všech 6 Kamazů za jednou Tatrou! a to nám dává sílů a motivaci pokračovat, zkoušet,vyvíjeta a testovat s vidinou je porazit :) 21.1.2011 13:31
OTÁZKA: Kdyby přišla nabídka jet s Kamazem přijal by jste ? Stanislav Doležal
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: tik tak tik tak boom! 21.1.2011 13:32
OTÁZKA: Dobrý den. Gratuluji k dílčím vítězstvím, výkon Vás všech obdivuji a přeji hodně úspěchů do příštích let! Snad jste se letos dostatečně zviditelnili a získáte nové sponzory a vyšší rozpočet.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkujeme, neodejdeme a budeme bojovat dál :) 21.1.2011 13:33
OTÁZKA: Ahoj Aleši, předem bych ti chtěl pogratulovat za perfektní průběh závodu. Všichni na truck-forum.cz jsme ti drželi palce. Chtěl jsem se zeptat, jak moc uvažujete o ostré asistenci, protože to je podle mě jediná šance, jak Kamazu konkurovat, prtotože to bohužel není "jen" o technice a šikovnosti, ale dnes již bohužel především o penězích. Levnějším řešením by mohla být spolupráce více českých týmů, ne ? Jsem srdcem tatrovák, tak doufám, že se bude i v budoucnu dařit. Ahoj. Tomáš
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Ahoj. Zdravím celé truck-forum. Vím jak vysoce fundování lidé se tam vyskytují a vůbec jaké máte know how o celém Dakaru. Ohledně asistence to celé musím opět shrnout do jednoho často frekventovaného nepopulárního titulu : finance. Pokud se to podaří, to víš, že ji nasadíme, naše touha to vyhrát je veliká, ale mnohdy jen touha nestačí :) Zdraví Aleš 21.1.2011 13:36
OTÁZKA: Tak nejak mi pri letosnim rocniku prislo,ze organizatori meri kazdeho jinym metrem,zda se Vam v tomto ohledu Dakar spravedlivy? Lukas Chroust
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dakar je tvrdý i co do pravidel, musíme je respektovat. Jak nás vyloučili, doma vrčel údajně i můj jezevčík Clark :) a to je velký pohodář. 21.1.2011 13:38