On-line rozhovor s Alešem Lopraisem

Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve...
velikost textu:
vydáno 21.1.2011 9:40
Kdo by čekal zlomeného závodníka, pro kterého skončil hon na kamazy kvůli technické závadě, bude zklamaný. Aleš Loprais se už těší, jak za rok přidá k letošním dvěma další etapová vítězství. "Kamazy jsme mohli porazit," říká. V pátek byl hostem on-line rozhovoru na iDNES.cz.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 21. ledna 2011 do 12:30

OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, jaké technické vylepšení plánujete pro příští rok. Děkuji, Pavel pavel glass
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dobry den, prioritu pro nas je nyni vyvinout nove turbodmychadlo, ktere budeme muset dlouhodobe testovat. Mame v teto oblasti skveleho partnera Special Turbo, takze vyvoj by nemusel trvat dlouho. Chceme rovnez odlehcit vozidlo a zmenit system razeni. Ceka nas prestavba 2 kamionu pred nadchazejici rallye dakar series v Rusku - na pude doamciho Kamazu.. 21.1.2011 12:04
OTÁZKA: Ještě by mě zajímalo, jak trébuje pilot na Dakar. Přece jen to musí být fyzicky hodně náročné, takže se chci zeptat, jestli běháte, chodíte do posilovny nebo trénujete jen tím, že jezdíte v autě. pavel glass
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: optimalni je sedet co nejcasteji za volantem soutezniho kamionu, my se to snazime praktikovat jak to jen jde,co se tyce ostatnich sportu, preferuji outdoorove zalezitosti, kolo, lyze, bezky, tenis nasledne plavani kvuli posileni patere a v neposledni rade pokud uz neni zbyti tak fitness 21.1.2011 12:08
OTÁZKA: A spolupracujete s psychologem? pavel glass
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: zatim ne :) 21.1.2011 12:08
OTÁZKA: Není lepší jet na páté šesté místo a dojet než riskovat a ždímat Tatru co to dá a buď auto rozbít, nebo odrovnat některou součástku? Co říkáte na vaše masivní PR ve sdělovacích prostředcích, přičemž třeba o Vildmanovi, který DOJEL a dlouhou dobu se pohyboval v první desítce (a s podstatně nižším rozpočtem), neštěkl ani pes?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: je to vec nazoru a pristupu k jednotlivym vecem, ja i cely nas tym chceme vyhrat, seste misto je pro nas neatraktivni, auto jsme letos neuhnali ani nerozbili, na Dakaru uz jsme dojeli, na stupnich vitezu jsme jiz take byli, chceme vic, prirozena lidska a soutezacka vlastnost. Vlastik Vildmana znam, je to ferovy chlap, jeho zamerem bylo rally napoprve dojet a to se podarilo, preji mu dalsi progres a doufam, ze u Dakaru zustane.. 21.1.2011 12:14
OTÁZKA: Ahoj Aleši, moc gratuluju k úspěchu, kterého jste i přes poruchu dosáhli. Zajímalo by mně kolik Vám do rozpočtu přispívá Tatrovka, pod jejichž značkou jezdíte. Nevyplatilo by se ji dávát více, je to přece pro ně marketing ne? Jinak aby se to mohlo vyhrát tak se bez asistenčního kamionu neobejdete, ale to asi víte. Napadla mě jedna brutální myšleka, co kdyby ten silný partner, kterého potřebujete byl KAMAZ...:-) Vždyť Vás přeje potřebují.....ať se daří Martin Lisztwan
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dekuji za poklonu :) V teto chvili nas bohuzel Tatra a.s, financne nepodporuje. Je slozitejsi obdobi na trhu nakl.automobilu, ale verim, ze se to jednou zmeni. S Tatrou ale spolupracujeme na bazi technicke konzultace a dodavkach nahradnich dilu. Jsme rovnez dealery spolecnosti Tatra a veskere nami vlastne vyprodukovane penize putuji do projektu DAKAR. Na dotaz ohledne Kamazu: neni to Tatra :) 21.1.2011 12:23
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat , zda-li na příští ročník plánujete evoluci současného vozu nebo již nové vozidlo v kapotovaném provední.
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: evoluce soucasneho je pro nas priorita, pokud vyjde cas a financni prostredky dostavime i kapotovany special,ktery je zhruba z 50 % hotov. Ceka jej ale dlouha poporodni cesta - testy testy testy.. 21.1.2011 12:25
OTÁZKA: Dobrý den Aleši,moc díky za skvělé zážitky u televizní obrazovky při sledování letošního Dakaru. Zajímá mě, jestli máte během etapy k dispozici informace o tom, jak si vedete v průběžném pořadí při projíždění mezičasů? Víte např. že na posledním waypointu před cílem ztrácíte na první místo několik minut a uzpůsobíte tomu styl jízdy - tzn. jedete více na risk,abyste ztrátu dohnal? Nebo jedete celou etapu svým stylem a výsledek se dozvíte až v cíli? Díky za odpověď a přeju hodně štěstí při Dakaru v dalších letech. Držím palce!! Josef Krátký
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Velice děkuji za podporu. Je to naše ožehavá otázka zda být informován během soutěže či nikoliv. Několikráte jsme o tom diskutovali. Víme, že rusové jsou takto propojeni a taktizují, my bohužel o našem aktuálním umístění nevíme nic, tudíž je to neustálý press až do cíle. Já se dozvídám výsledky satelitním tel. až po dojezdu etapy, Ty mi sděluje mamča, která je neustále jako operátorka u počítače a hlásí my veškeré průjezdní body naše i konkurenční, funguje to skvěle, ale je to až po dojezdu, moc jí za to děkuji. 21.1.2011 12:30
OTÁZKA: Aleši gratuluji, byl to výborný výkon .Je obdivuhodné co dokážete se svými možnostmi. Otázka: Jsou dnes všechna česká auta a auta ostatní špičky na podobné úrovni a je tedy závodění především na umění pilotů a zejména na jejich vyježděnosti a zkušenostech ? Dá se říci, že kdo nebude celý rok jezdit, tak nemá šanci na úspěch? Je tato moje domněnka správná ?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dekuji za poklonu. Je to tak, dnes je třeba neustále trénovat a jezdit, je to záležitost na celý rok. Na špici má cca 15 vozidel, pilotů je cca 7, kteří se mohou rvát o první trojku. Konkurence neustále narůstá, letos se postavilo na start přes 70 trucků a bude to jen narůstat, musíme zůstat ve hře :) 21.1.2011 12:38
OTÁZKA: Velmi respektuji Vas vysledek na Dakaru. Dekuji! Chtel bych se zeptat, co Vas jinak zivi?Delate nejakou praci v dobe,kdy se nepripravujete intenzivne na soutez?Nebo se do nakladu na zavod pocita i nejaky "plat" ktery berete Vy a ostatni potrebni lide? Dekuji
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji. Živíme se prodejem náhradních dílů, vozidel a servisem zn. TATRA, dále prodejem nápojů energy drink 69 a Loprais drink pro řidiče.. vše opět investujeme do motorsportu.. 21.1.2011 12:41
OTÁZKA: Ahoj Aleši, zajímalo by mě, zda máte během závodu aspoň chvíli čas sledovat okolní krajinu nebo to vůbec nestíhate? Sám jsem nedávno navštívil okolí Copiapó a musím říct, že na mě tamější krajina opravdu zapůsobila. Taky by mě zajímalo kolik nafty projedete během náročné etapy v těžkém terénu (např. v dunách). Děkuji za odpověď. Pavel Ulrich
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Bohužel ne, letos jsme jeli dle mého názoru asi nejkrásnější etapu v mé historii od roku 2006. Mrzelo, že jsme nemohli ani na chvíli zastavit, některá místa jsou jako z indiánek Karla Maye. Tatra někdy spolkne až 110l na 100km, nádrž máme 800l. 21.1.2011 12:43
OTÁZKA: Dobrý den, moc Vám ve Vašem závodění fandím! Stíháte se trochu kochat přírodou, nebo je to pouze tvrdá dřina? Používáte při závodech klimatizaci, nebo by příliš ubírala výkonu motoru?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: děkuji, nestíháme, bojujeme o vteřiny bohužel.. Klimatizaci nepoužívamé, bere výkon jak jste správně zmínil a i tepolotní rozdíly by mohly znamenat nachlazení apod.. Venku je někdy až 55 stupnů a ty rozdíly by nás mohly dostat - budeme to muset vydržet bez ní.. 21.1.2011 12:45
OTÁZKA: Zdravím Vás Aleši. Stejně jako ostatní čtenáři i já Vám musím poděkovat za Váš skvělý výkon ,který jste na Dakaru předvedl. Nechci se bavit o financích, jako ostatní:-(... ale především mně zajímá Váš výhled do budoucna...? Alespoň na příští rok. Jaké jsou šance oslabit Kamaz? Není lepší v ČR udělat jeden velký tým a do něj stáhnout všechny závodníky kamionů? Jak vycházíte s ostatními ČR závodníky na Dakaru? Můžete mi prosím sdělit Vaše 3 nejlepší zážitky a 3 nejhorší zážitk&255; na letošním Dakaru. Máte nejenom Vy, ale všichni ostatní čeští účastnící Dakaru můj obdiv a respect...a děkuju, že české posádky a česká vlajka opět letos byla vidět! Hodně štěstí a zdraví do dalších let...Tomáš PS2: Škoda, že Dakar je v ČR tak málo sledován veřejností:-(
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Děkuji. Výhled do budoucna právě začíná jako po každém absolvovaném Dakaru. Přímo to souvisí s financemi. Jsme opět na žačátku sezóny, musíme repasovat vozidla, testovat, jednat s partnery a vydělávat peníze naší obchodní činností což je prioritní záležitost na to, abychom se mohli postavit na start. Ohledně možného spojení s ostatními, neříkám ano či ne, vše musí mít jasný systém a tah na branku, vím jen to, že chci být jedničkou a jet na výsledek, což asi ne každý je ochoten akceptovat, vše je otázkou dohody a nastavení pravidel.. Nej zážitky: 1. průjezd nejkrásnější etapou 2. zjištění po dojezdu, že jsme podruhé vyhráli etapu s velkým náskokem na Čagina 3. čeští fanoušci na trati - mí kamarádi, kteří mě překvapili právě v den první vítězné etapy, nevěděl jsem, že dorazí Nejhorší: 1. porucha turba 2. vyloučení ze závodu 3. zánět v pravé ruce, místy jsem v ní neměl vůbec cit a chtěl jsi prodat na Aukru 21.1.2011 12:55
OTÁZKA: Zdravím a gratuluju ke dvěma vyhraným etapám! Měl bych dvě otázečky k nově vyvíjenému Jamalu: 1. Kdy se ho chystáte nasait, 2. Jak jsem zatím viděl na připravovaných nákresech, předek čumáku by měl dost přečnívat přes přední kola. Bude se ještě čumák zkracovat, nebo se s ním plánujete zapíchnout do první duny :-) Jinak přeju mnoho úspěchů v dalším závodění a držím palce! bajza
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Dobrý den, Jamal má jasnou vizi, předek se samozřejmě zkracovat bude, nechcete s ním nikde bagrovat, jeho vývoj je opožděn pouze z hlediska financí - o ničem jiném to není. Nyní se budeme věnovat repasi současného vozidla po Dakaru a následně se vrátíme k dostavbě nového.. 21.1.2011 12:58
OTÁZKA: Dobrý den Aleši, i po nepříjemném vyřazení ze soutěže je na Vás spotovní motoristacká veřejnost hrdá. Utčitě je jen otázkou času, kdy se vám podaří Kamazy porážet nejenom hlavou a srdcem. Teď ale k otázce: existuje ještě šance, že by se tato soutěž opět vrátila na africký kontinent ve své původní podobě? Děkuji a hodně sportovních úspěchů
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: Moc děkuji. Budeme se snažit i nadále. Šance s návratem do Afriky tady je, ale je příliš malá. V Jižní Americe je vše co je třeba, terén, fanoušci, peníze plynoucí z marketingu celého eventu, myslím, že tam ještě nějakou dobu zůstane.. 21.1.2011 13:00
OTÁZKA: Dobrý den, měl by se Dakar vrátit do Afriky?
Aleš Loprais, druhý pilot Milan Holaň, navigátor Josef Kalina a kamion Tatra ve... ODPOVĚĎ: podle mě ne, závod nedělá jen terén, ale hlavně lidé a konkurence a ta je na jihu Ameriky enormní.. Pokud se celý závod včetně předních týmů vrátí do Afriky, samozřejmě tam pojedeme :) 21.1.2011 13:02