Na testech, které jsou kvůli novým pravidlům poslední v sezoně, a tak je potřeba je dokonale využít.
Zároveň se musíte tak trochu chovat jako chytrá horákyně a při testech konkurenci o voze prozradit co nejméně. I proto byl třeba ve středu Hamilton s mclarenem nejpomalejším ze všech jezdců. Bývalý šéf stáje Ron Dennis však hned okolí uklidňoval: "Jsme pořád ve vítězné formě. Víme, co děláme."
I proto, když pilot zastaví u boxu, hned jsou u auta tři mechanici, kteří zakryjí jeho přední i zadní přítlačná křídla a vůz během chvíle zatlačí do garáže. Před všímavými sousedy je totiž potřeba skrýt jejich nastavení. "To je know-how týmů," vysvětluje Jarno Trulli, italský jezdec Toyoty.
Když se skupinou českých novinářů sedí v pondělí u večeře, klíží se mu oči. Je unavený. Za sebou má první den testů, během nichž odjel 121 kol. To je dvakrát víc než při závodě!
Testy jsou vážně dřina. Vždyť se začíná v devět ráno, končí ve čtyři odpoledne. Zkouší se různá nastavení, mechanici donekonečna pilují zastávky v boxech. Takhle čtyři dny za sebou (každý den jezdí jeden pilot týmu). Jen v jednu odpoledne ruch na hodinu ustane.
Začíná obědová pauza. A hodinový klid na tribunách. Navzdory tomu, že jde pouze o testy, jsou v hledišti stovky diváků. Upřeně hledí na boxy Renaultu, a jakmile v nich spatří španělského krajana Fernanda Alonsa, ozve se ohlušující křik.
Když jde na oběd, musí ho dokonce doprovázet dva svalnatí bodyguardi a před jeho garážemi – ke kterým se mimochodem dostanou jen VIP hosté – není k hnutí. Fronta je i před "jídelnou" Ferrari.
Uvnitř sedí Michael Schumacher, a jen co vyjde ven, snaží se ho dotknout snad třicet lidí naráz. On se jen usměje, v poklidu nasedne do auta a odjede pryč. Podobný blázinec zažil tisíckrát.
Naopak když se ve středu na cílové rovince objeví Lewis Hamilton, zní pískot. Španělé totiž Brita nenávidí.
Jaký rozdíl proti předchozímu dni, kdy od britské královny Alžběty II. dostal Řád britského impéria a říkal: "Určitě to byl jeden z nejsilnějších zážitků mého života, úplně jsem ztratil řeč." Teď slyší pískot, ale tvrdí: "Ani to nevnímám, jsem tu kvůli práci."
Testy v Barceloně jsou opravdu poslední šancí, jak vylepšit vůz. Sezona F1 začíná už za čtrnáct dní a kvůli úsporným opatřením během roku žádné jiné nebudou. "I proto budeme muset propustit padesát až sedmdesát zaměstnanců," tvrdí John Howett, šéf stáje Toyota.
Zachránce Hondy: Nechtěl jsem, aby propustili lidiStál před týmovým kamionem, na němž je teď velkými písmeny napsané jeho jméno. Byl v obležení novinářů a mluvil jako zachránce. Zachránce stáje Honda. "Kdybych ji nepřevzal, zanikla by. A propustili by všechny zaměstnance. Proto jsem do toho šel," tvrdí Ross Brawn. Muž, který byl jako technický ředitel u všech titulů Michaela Schumachera, teď šéfuje nové stáji Brawn GP. Bylo těžké vzít na sebe odpovědnost a převzít od Hondy tým? A zdá se, že funguje. Vždyť v testech porážíte Ferrari i McLaren... Mluvíte o pilotech – proč dostal přednost Barrichello před Brunem Sennou, synovcem Ayrtona? Vaše auta jsou zatím bez sponzorů. Podaří se je sehnat? |