Do rozhodujících pěti testů šestého podniku Intercontinental Rally Challenge (IRC), které měřily téměř 90 km, vyrážel s mankem 4,9 vteřiny na domácího Magalhaese v peugeotu. Už v úvodní zkoušce ho Kopecký porazil o 22 vteřin a zbytek závodu mohl dokončit v pohodě. Portugalec totiž vzápětí odstoupil kvůli poruše převodovky.
"Třetí místo beru," uvedl Kopecký. "Rok jsem nejel na šotolině, což je znát," upozornil.
Stačila jedna soutěž k tomu, abyste si na šotolinu zase zvykl?
Potřeboval bych na ní jezdit víc, ale v Česku bohužel šotolinové úseky nemáme. Proto nám Čechům pak pochopitelně trvá, než se dostaneme do ideálního tempa. Takže je jasné, že srovnávat se s Juhou (Hänninenem) a Andreasem (Mikkelsenem) je těžké. Ale jsem rád, že na nejdelší sobotní vložce jsem je porazil.
Soutěž provázela mlha a hustý déšť. Váš spolujezdec Petr Starý prohlásil, že v horších podmínkách nikdy nezávodil. U vás to bylo stejné?
Pro něj to bylo určitě horší. Sedět s papírem v ruce, nic nevidět a přitom cítit, jak sebou auto smýká, to bych nedokázal. Navíc při tom neudělal žádnou chybu, můžu před ním jenom smeknout.
A zažil jste horší podmínky?
Možná ne, ale nejelo se mi špatně. Docela mi vyhovovaly, i když mlha byla strašná, déšť hnusný a bláto šílené.
Takže to znamená, že v mlze se orientujete dobře?
Základem je kvalitní rozpis, který jsme měli. Při extrémních podmínkách musíte věřit tomu, co si napíšete v tréninku, i když toho moc nevidíte.
Dumáte při tom nad tím, jak rychle jedou soupeři?
Když není vidět, nikdo nepojede jako magor. Ale tito kluci mají dobré rozpisy a věří si, i když nevidí zatáčku. Dokáží si představit, jak dlouho jim potrvá, než projedou 300 metrů a podle toho brzdí.
Před druhou etapou jste si přál déšť, aby se smazala vaše nevýhodná pozice na trati. Za to jste musel být rád.
Jasně. Hlavní v první vložce, kterou ještě jel Bruno Magalhaes, mi to hodně pomohlo. Uvolněná šotolina zmokla, celá se udusala, takže grip byl pro všechny stejný.
V polovině sezony IRC jste se v průběžném pořadí posunul na třetí místo, na lídra Hänninena ztrácíte 13 bodů. Jak to vidíte se svými šancemi na titul?
Teď nás čeká zlínská barumka a pak dva závody na asfaltu, takže šanci máme. Letos jsme byli dvakrát druzí a dvakrát třetí, chtělo by to vylepšit prvním místem.
Neměl jste ho vybojovat už v první polovině sezony, kdy se závodilo výhradně na asfaltu?
Ztracené body nás mohou mrzet, ale počítá se sedm nejlepších výsledků. Stále máme šanci bojovat o titul, popereme se o něj.