"Každý je připraven, každý má motivaci, ale my pracujeme krok za krokem na tom, abychom se dostali zpět do vedení. Buďte bez obav," řekl dnes v Bahrajnu s úsměvem novinářům.
Schumacher má na kontě po závodech v Austrálii a Malajsii dva body a není ani v první desítce, stáj Ferrari je v Poháru konstruktérů až čtvrtá. Šampionát vede Španěl Fernando Alonso se šestnácti body, druhý je Ital Giancarlo Fisichella rovněž z Renaultu, kterému patří první místo mezi týmy.
Proti novému ferrari, neprověřenému žádným závodem, může hovořit očekávaná vysoká teplota a písek z okolní pouště, i když rudé vozy ve svých premiérách vyhrávaly vždy od roku 1999. "Pro nás je teď důležité, že máme připravené nové auto už pro tento víkend. Na premiéru se moc těším," prohlásil Schumacher, který vůz testoval minulý týden.
Průběžné pořadí MS (po 2 závodech): 1. Alonso (Šp./Renault) 16 b., 2. Fisichella (It./ Renault) 10, 3. Barrichello (Braz./Ferrari) a Trulli (It./Toyota) oba 8, 5. Coulthard (Brit./Red Bull) a Montoya (Kol./McLaren) oba 8, 7. Heidfeld (Něm./Williams) 6, 8. Webber (Austr./BMW) a R. Pohár konstruktérů: 1. Renault 26, 2. Toyota 12, 3. Red-Bull-Cosworth 11, 4. Ferrari 10, 5. BMW-Williams 10, 6. McLaren-Mercedes 9. |
"Co jsem se z uplynulých závodů přiučil? Že každá sezona formule 1 je úplně jiná a tato bude hodně dlouhá," uvedl Schumacher, který loni vyhrál jedenáct ze šestnácti závodů. Jeho stájový kolega Rubens Barrichello přidal další dvě prvenství.
Stále více sebevědomí čiší z boxů Renaultu, který může poprvé v historii ve formuli 1 vyhrál tři závody po sobě. Jeho jezdci přivítali rozhodnutí Ferrari nasadit nový monopost. "Pořád jsme ale o jeden krok před nimi," uvedl Fisichella, vítěz úvodního závodu v Melbourne. "Letos před závody jsme vždy říkali, že vyhrajeme a povedlo se. Tvrdím to i teď," řekl.
Vedení Renaultu je opatrnější, nedělá si iluze, že formule se změní v soubej Alonsa s Fisichellou. "Úspěch v úvodních závodech předčil naše očekávání. Je jasné, že nemůžeme garantovat takové výsledky až do konce sezony," mírnil optimismus technický ředitel týmu Bob Bell. "Zlepšují se mclareny, williamsy rovněž minule nejely špatně, v testování se vede Toyotě. A o Ferrari nemluvě. Nezapomeňte, že máme ještě sedmnáct závodů," uvedl.
Za McLaren nepojede Kolumbijec Juan Pablo Montoya, jenž si minulý týden při tenisu poranil rameno. V Bahrajnu ho nahradí španělský testovací jezdec Pedro de la Rosa, jenž v týmu doplní Kimiho Räikkönena z Finska.
K nezvyklé přípravě na videohře před závodem sáhl Kanaďan Jacques Villeneuve, mistr světa z roku 1997. Loni při premiéře v Bahrajnu chyběl a letos si chce pomocí hry zapamatovat postavení zatáček. "Nevím, co od toho mám očekávat. Prý je to zábavné řízení," uvedl pilot Sauberu. "Ale až na trati ten okruh opravdu poznám," dodal Villeneuve. Nedělní závod začne ve 13:30 SELČ.
Rekordy drží Schumacher
Třetí díl letošního mistrovství světa se loni jel jako historicky první Grand Prix na Středním východě. Výhodu tak budou mít jezdci, kteří v minulém závodu v Bahrajnu startovali. Všechny rekordy trati z loňské sezony drží obhájce mistrovského titulu Michael Schumacher z Ferrari.
Trať v Sáchiru, vzdáleném asi 30 kilometrů od hlavního města Manáma, stála 150 milionů dolarů. Loni se závod v Bahrajnu málem nejel, neboť pořadatelé nevěřili, že stihnout trať dokončit včas. Dokonce požádali šéfa šampionátu Bernieho Ecclestonea, aby závod o rok odložil, ten však jejich žádost nevyslyšel.
Trať měří 5417 metrů a závod se pojede na 57 okruhů, což představuje 308,769 kilometru. Kritické místo čeká jezdce hned v první úzké šikaně po startu. Okruh má jedenáct zatáček, čtyři levotočivé a sedm směrem doprava, na nichž je podle stavitelů celkem sedm vhodných míst pro předjíždění. Maximální rychlosti kolem 320 kilometrů v hodině dosáhnou piloti v rovince. Divácká kapacita areálu je kolem 50.000 fanoušků.