„Na start doma se velmi těším. V této rallye ale nikdy nevíte, co vás čeká v příštích metrech,“ říká Matthias Kahle.
Za jak velkou příležitost považujete start v továrním týmu Škoda Motorsport?
Jde o největší šanci mé kariéry. Vždycky jsem snil o tom být jezdcem továrního týmu a nyní se mi můj sen splnil. Týmu Škoda Motorsport jsem za tuto příležitost nesmírně vděčný. Pilotovat tovární Octavii WRC v domácí soutěži pro mě znamená velmi mnoho.
S Octavií WRC jezdíte také v německém šampionátu, titul jste měl jistý již několik soutěží před koncem mistrovství. Jak se tento vůz liší od toho továrního?
Tovární Octavii WRC jsem měl již možnost testovat a musím říci, že je v každém ohledu lepší než můj vůz, se kterým se účastním domácího mistrovství. První rozdíl je motor, jenž je velmi živý. Hlavní rozdíly jsou tedy především ve výkonu a dále také hmotnosti. Octavia WRC na první pohled z venku vypadá jako velké auto, ovšem zevnitř vám přijde mnohem menší. Její řízení je také velmi dobré.
Jak odhadujete své šance?
Loni jsem dojel pátý, a to i přes spoustu problémů, včetně defektu hned na startu soutěže. Letos bude rallye, díky účasti všech továrních týmů, mnohem náročnější. Navíc se výrazně liší od té poslední. Netroufám si tedy odhadovat, jak pro mě soutěž skončí. Mojí prioritou bude držet se v blízkosti týmových kolegů Kennetha Erikssona a Toniho Gardemeistera. Oni jsou pro mě měřítkem dobrého výkonu. Podaří-li se mi dosáhnout časů srovnatelných s jejich, budu spokojený. Samozřejmě, že bych také rád pomohl týmu Škoda Motorsport dobrým celkovým umístěním. Udělám, co bude v mých silách.
Jistě budete na domácí půdě vystaven velkému tlaku...
Ano, už teď to pociťuji. Ovšem pro mě to je jedině dobře. Mám totiž jedinečnou šanci v podniku mistrovství světa ukázat, co umím. Vím, že musím odvést skvělý výkon a tento tlak, si myslím, mi v tom může pomoci.
Jak byste ve stručnosti popsal Německou rallye?
Od ostatních soutěží mistrovství světa, včetně těch na asfaltovém povrchu, se výrazně liší. Každý den je úplně jiný. Myslím, že jednoznačně nejobtížnější částí tohoto podniku budou zkoušky v oblasti bývalého vojenského prostoru Baumholder. Trati zde obsahují pasáže, které jsou velmi kluzké a zrádné a je na nich potřeba být neustále ve střehu. Ztratíte-li na takovémto úseku jenom na okamžik koncentraci, může vás to stát vyřazení. Je nutné být ostražitý a mít dobré a včasné reakce.“
Jaká bude vaše taktika v domácím klání?
V seriálu mistrovství světa je obrovská konkurence, takže hned od startu musíte jet na maximum a přitom se vyvarovat všech drobných chyb. V úvodu bych chtěl jet trochu opatrněji, tak, abych se cítil bezpečně.
Matthias Kahle s Octavií WRC, s níž jezdil německý šampionát DRM. |