Jezdci vyráželi do úvodního boje o postavení na startu v sezoně podle pořadí, které si vybojovali v pátečních kvalifikačních jízdách. Pětinásobný mistr světa Schumacher opustil boxy, když držel první místo Montoya. V jediném letmém okruhu ho porazil téměř o vteřinu a o vítězi nebylo pochyb.
Villeneuve poté skočil, pro BAR na jistě milé, šesté místo a Kimi Raikkönen nezvládl prostřední část trati, vybočil na trávu a propadl se na patnáctou pozici. Nový systém kvalifikace mu již opravu neumožnil. Chvíli před ním ani David Coulthard nepředvedl ideální jízdu a to znamenalo jediné. McLareny budou na startu chybět mezi prvními deseti.
Poslední byl na startu Rubens Barrichello. Vicemistr světa vedl jistě svůj rudý stroj šikanami okruhu Albert Park. Jeho výkonu chybělo jediné - být lepší než Schumacher. Barrichello zaostal za svým stájovým kolegou o 25 setin vteřiny. V boxech Ferrari vystřelil Jean Todt ruce na hlavu: První řada je zase naše. Pozici nejrychlejšího pilota ¨zbytku světa´ si udržel třetím časem Juan Pablo Montoya na williamsu.
Čtvrtým časem udělal radost Petru Sauberovi Heinz-Harald Frentzen. Německý veterán ztratil na krajana Schumachera 11 desetin vteřiny. Uspěla i dlouholetá jednička švýcarské stáje Nick Heidfeld. Pětadvacetiletý jezdec se do závodu odrazí ze sedmé pozice.
Nejlepší kvalifikační umístění v historii slavili v týmu Toyota. V druhém roce působení japonské automobily v F1, získal Olivier Panis páté místo na startovním roštu. Druhý pilot stáje Cristiano da Matta nenapodobil výsledek z pátečních jízd. V páté zatáčce zaplatil nováčkovskou daň a z nadějných mezičasů sklouzl na konečné šestnácté místo.
Zdá se, že týmu British American Racing se konečně začínají vyplácet investice do formule 1. Podle předsezonních testů je sice jejich nový stroj se spolehlivostí na štíru, ale rychlost mu nechybí. Jedno kvalifikační kolo je přesně to, co potřebuje. Nováček v bílých barvách Jenson Button za šestým Villeneuvem příliš nezaostal. Odstartuje ze čtvrté řady.
Mezi nejlepších deset se ještě prodral Ralf Schumacher s williamsem, pro něhož je však deváté místo spíše zklamáním a Fernando Alonso, který dokazuje, že Flavio Briatore se nemýlil, když ukončil spolupráci s Buttonem a na jeho místo dosadil mladého španělského testovače. Alonso v kvalifikační premiéře v modrožluté kombinéze porazil i stájového kolegu, zkušeného matadora Trulliho.
Podle předpovědí měl kvalifikační drama způsobit déšť, ale o vzrušení v ochozech se postaral tým Minardi. Oba vozy malé stáje z Faenzy se do kvalifikace odrazily, ale bez projetí rychlým kolem vrátily od garáží. Jejich chování lze vysvětlit pouze jediným způsobem.
Letos už neplatí, že pro postup do závodu nesmí pilot mít horší čas, než je 107 procent výkonu vítěze kvalifikace. Stačí v kvalifikaci nastoupit. Minardi by stejně s největší pravděpodobností patřily zadní místa na startu. Tím, že Jos Verstappen a Justin Wilson neprojeli měřeným kvalifikačním okruhem, získala stáj zajímavou výhodu. Na rozdíl od ostatních mohou její inženýři pracovat až do závodu na monopostech.
Mezi vlastním závodem, který je na programu v neděli od 4:00 středoevropského času, a kvalifikací nesmí podle nových pravidel žádný z týmů formule 1 doplňovat palivo. Lze se proto jen dohadovat, zda výborné výkony Toyoty a BARu a naopak propad mclarenů ukazují kvalitu vozů nebo jsou pouze výsledkem většího či menšího obsahu paliva v nádrži. Závod budeme sledovat na iDNES on-line.
Pořadí na startu Velké ceny Austrálie formule 1:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | 1:37.173 |
2. | Rubens Barrichello | Brazílie | Ferrari | +00.245 |
3. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | Williams | +00.928 |
4. | Heinz-Harald Frentzen | Německo | Sauber | +01.101 |
5. | Olivier Panis | Francie | Toyota | +01.115 |
6. | Jacques Villeneuve | Kanada | British American Racing | +01.247 |
7. | Nick Heidfeld | Německo | Sauber | +01.291 |
8. | Jenson Button | Velká Británie | British American Racing | +01.509 |
9. | Ralf Schumacher | Německo | Williams | +01.657 |
10. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | +01.755 |
11. | David Coulthard | Velká Británie | McLaren | +01.932 |
12. | Jarno Trulli | Itálie | Renault | +01.963 |
13. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Jordan | +02.171 |
14. | Mark Webber | Austrálie | Jaguar | +02.194 |
15. | Kimi Raikkönen | Finsko | McLaren | +02.297 |
16. | Cristiano da Matta | Brazílie | Toyota | +02.365 |
17. | Ralph Firman | Velká Británie | Jordan | +04.069 |
18. | Antonio Pizzonia | Brazílie | Jaguar | +04.550 |
19. | Jos Verstappen | Nizozemsko | Minardi | bez času |
20. | Justin Wilson | Velká Británie | Minardi | bez času |
Mark Webber komunikuje s mechaniky Jaguaru během prvního tréninku na Velkou cenu Austrálie F1. |
Michael Schumacher na okruhu Albert Park během prvních tréninků Velké ceny Austrálie formule 1. |
Shon v boxech Ferrari. Mechanici nejlepšího týmu sezony 2002 mění pneumatiky na voze Michaela Schmachera. |
Rubens Barrichello zajel v úvodní kvalifikaci Gran prix Austrálie nejrychlejší čas. |
Část cen snowboardové soutěže |
"Prostě jsme nejlepší, je to tak," šklebil se na tiskové konferenci Michael Schumacher. |
Německý pilot Heinz-Harald Frentzen probírá s mechaniky Sauberu chování vozu před kvalifikací Velké ceny Austrálie F1. |
S travnatými únikovými zónami se v Melourne seznámil i pilot McLarenu David Coulthard. |
Jenson Button se do Melbourne vrátil už jako pilot BARu a v kvalifikaci hned vtrhl do první desítky. |
Kimi Raikkonen řídí svůj vůz na Velké ceně Austrálie. |
Michael Schumacher se radí s týmovým mechanikem. |
Rubens Barrichello gestem naznačuje, že se chystá na start. |
Angličan Jenson Button se chystá na kvalifikaci Velkou cenu Austrálie. |