Dosavadním novopackým i evropským rekordem bylo 115 startujících z loňského roku, letos se přihlásilo ještě o pět závodníků více. "A v žádné kategorii nechybí nikdo ze špičky," pochvaloval si šéf offroadové komise Autoklubu ČR a tajemník závodu Ladislav Tejchman na dnešní tiskové konferenci v Praze.
Nejnabitější je divize 3A do 1600 ccm, ve které by se mělo představit 46 jezdců. "A to už je trochu problém. Například musí být pět rozjížděk a bez dvou výher tak jezdec nemá jistou ani účast v A finále," podotkl Tejchman.
V královské divizi 3 do 4000 ccm je přihlášeno 39 aut, v divizi 1 sedmnáct a v doplňkové kategorii junior buggy šestnáct.
Vzhledem k množství startujících měli také pořadatelé práci se složením časového programu. "Je prakticky jisté, že se časový plán nedá dodržet, neboť prakticky vždy se něco stane a závod se pozdrží. Vysoký počet startujících je pro nás na druhou stranu ocenění, že jsou závody kvalitní," uvedl ředitel akce Vladimír Preisler. Pořadatelům proto ani tolik nevadí, že televize nebude finálové jízdy vysílat v přímém přenosu, ale připraví záznam.
Oproti předešlým letům nečeká na diváky ani autokrosaře v areálu prakticky žádná novinka. "Zaměřili jsme se na úpravy závodiště, udělali jsme takový generální úklid," řekl Preisler.
Aby se neopakovaly problémy s poškozenou tratí po deštích, které měly Novopačtí v minulosti několikrát, rozhodli se letos trať v předstihu nepřipravovat. "Po posledních závodech jsme ji nechali ležet ladem a začne se na ní pracovat koncem týdne a začátkem příštího," uvedl Preisler.
Organizátory evropského autokrosového závodu jen příliš nepotěšila termínová kolize s Rallye Bohemia, která se uskuteční v okolí Mladé Boleslavi a Liberce také v závěru příštího týdne.
"Je to nešťastná záležitost. Obě akce se konají prakticky v jedné oblasti a pro oba pořadatele je to složitější stejně jako například pro záchranné systémy. Musíme to ale vzít jako fakt," dodal Tejchman.