Za jeho úspěchem stál nový přístup inženýrů Red Bullu. V noci z pátku na sobotu přeměnili jeho monopost v "nový vůz".
"Ta spousta technických vylepšení se nám tloukla, tak jsme ponechali jen ty novinky, o kterých jsme si byli jistí, že jsou dobré," uvedl Helmut Marko, šéf motorsportu rakouské společnosti.
Jen díky neúnavné práci techniků mohl Vettel vyhrát třetí trénink a pak slavit i důležitý kvalifikační triumf. Na maďarském okruhu s minimem možností k předjíždění má pole position velký význam.
Za lídrem šampionátu Vettelem se seřadili jezdci McLarenu. Z druhého místa do nedělního závodu vyrazí vítěz z Maďarska z let 2007 a 2009 Brit Lewis Hamilton, kterému německý pilot sebral pole position až v posledním kole o 163 tisícin sekundy.
Hamilton byl po pátečních tréninkových triumfech favoritem kvalifikace, ale chybou v poslední zatáčce sám sebe sesadil na druhou příčku. "Doufám, že budeme zítra schopní Sebastiana ohrozit," řekl britský pilot, který alespoň "ušetřil" jednu sadu měkkých gum pro závod.
"Bylo to těsné. Bylo to pro nás smutné," hodnotil šéf stáje Martin Whitmarsh. "Ale máme obě auta v prvních dvou řadách. Bude to vzrušující závod a šance na vítězství není malá."
Hamilton mohl vrátit tým McLaren na pole position po více než roce. Naposledy se radoval z prvního místa na startu v Kanadě 2010. Místo toho bude čekat dál.
"Pro závod není zásadní, zda-li jsem na startu na prvním nebo druhém místě. Na zdejší dlouhé startovní rovince se může stát cokoliv. Z předchozí Grand prix víme, že máme výbornou závodní rychlost. Nic není ztraceno," dodal Hamilton.
Další favorit Fernando Alonso odstartuje až z páté příčky. Po premiérové letošní kvalifikační porážce od týmového kolegy byl zklamaný, ale optimismus neztratil. Spoléhá přitom na jezdce McLarenu. "Věřím, že dostanou Sebastiana v první zatáčce pod tlak," uvedl dvojnásobný mistr světa.
"Je pravda, že se mi nepovedlo dokonalé kvalifikační kolo. Ostatní byli tentokrát o něco přesnější," hodnotil španělský pilot. "Na druhou stranu tady stejně nemáme auto, které by mě mohlo dovézt do první řady na startu a páté místo je lepší než čtvrté. Alespoň budu na čisté (a tedy méně kluzké) straně trati."
K postupu vpřed v závodě se Alonso staví skeptičtěji než jindy. "Zde se jednoduše nedá předjíždět a nemyslím, že systém DRS na tom něco změní. Bude záležet na dokonalých zastávkách v boxech a jejich ideálním načasování. Pak můžu získat pár míst," plánuje pilot Ferrari.