Průtrž mračen vytvořila za pár minut na asfaltu sepangského okruhu několik vodních toků, přes které se nedalo dostat ani extrémně pomalou jízdou.
Sportovní komisaři FIA zasáhli dřív, než se druhý závod sezony formule 1 změnil v plavecký šampionát jihovýchodní Asie. Auto nebylo možné udržet ve směru jízdy.
"Vůbec to nešlo uřídit. Aquaplaning byl všude, v nebezpečnějších podmínkách jsem nikdy nezávodil," řekl Hamilton, který byl nakonec klasifikován na sedmém místě. Tentokrát neměl při dešti jistotu, kterou udivoval v loňském roce ve Spa.
"Mám rád, když při Velké ceně prší. Miluju klouzání s autem po mokré trati, ale tohle bylo prostě moc. Stěží už šlo mluvit o závodění."
Ale McLaren je letos tak pomalý, že by mu nepomohlo, ani kdyby v Malajsii nespadla jediná kapka vody. Hamilton se sice po startu z dvanácté příčky dokázala natlačit na poslední bodovaná místa a narozdíl od mnoha soupeřů nedělal chyby, jenže to nestačilo.
Auto zatížené systémem obnovení brzdné energie (KERS) a sužované malou přilnavostí na zádi nedokáže projíždět zatáčky stejně rychle jako soupeři. Jako na talíři to divákům předložily kamery při souboji Hamiltona s Markem Webberem. Australan na rovince ztrácel, ale jakmile začal točit volantem, jel vedle nešťastného Brita jako na kolejích.
"Zlepšujeme se, ale zatím to nestačí. Monopost je velkým zklamáním," řekl úřadující šampion, o kterém dokonce média spekulují, že hledá jiné angažmá. To však jeho otec a manažer v jedné osobě v Malajsii důrazně odmítl.
A v McLarenu není špatné jen auto. Druhý pilot Kovalainen se svými výkony kvalitě vozu téměř vyrovnává. Stejně jako v Austrálii nevydržel v závodě jediné kolo. V nájezdu do páté zatáčky mu uklouzla záď a skončil ve štěrkovém kačírku.
"Zkoušel jsem se udržet za Lewisem, ale náhle jsem ztratil kontrolu nad autem. Moje chyba. Konec hry," přiznal bez vytáček.
Výsledky a zpravodajství z Velké ceny najdete ZDE