Její odměna se odhadovala asi na milion korun. Ani tehdy, ani dnes nechtěla společnost Setuza poskytované částky komentovat.
"Díky reklamní kampani se v minulosti zvýšil prodej Odolu o pět procent. Jsme přesvědčeni, že Katka pomůže i k růstu prodejů Alfy," říká František Janů, generální ředitel Setuzy.
Vyjádření Neumannové se nepodařilo získat. Dnes běží první závod po olympiádě, na které získala historické zlato za běh volnou technikou na třicet kilometrů.
Neumannová není v reklamě nováčkem. Má už za sebou propagaci Českého Telecomu i České spořitelny.
Margaríny s její tváří začala Setuza dávat do prodeje v těchto dnech. Už je měla připravené, ale musela čekat, až skončí olympiáda. Setuza se tak snaží odlákat Čechy od másla a od konkurenčních margarínů.
České tváře využívají pro propagaci svých výrobků i další firmy. Na kosmetiku Dermacol bude letos lákat zákazníky zpěvačka Iva Frühlingová, obchody s oděvy C&A nasazují do své reklamní kampaně herečku Terezu Brodskou.
Odměny herců a zpěváků bývají v řádu statisíců korun. Úspěšní sportovci jsou podle lidí z byznysu nejdražší. Firmy, které je chtějí pro propagaci svých výrobků získat, platí miliony korun ročně.
Například desetibojař Tomáš Dvořák podle dobře informovaného zdroje na reklamě pro Eurotel za pět let vydělal deset milionů.
Primát ve zhodnocení zlaté medaile zatím drží akrobat Aleš Valenta. Po triumfu v Salt Lake City zbohatl odhadem o 12 milionů korun. Propagoval Red Bull, T-Mobile, Toyotu, Nike a žvýkačky Wrigley.
Experti teď očekávají, že díky zlatu z Turína teď zbohatne i Kateřina Neumannová. Loni podle odhadů lidí zabývajících se sportovním managementem vydělala na pět milionů korun.