"Na mokré trati měly silné monoposty evidentně problémy s přebytkem výkonu," uvedl mluvčí závodu Ondřej Koubek.
Po první jízdě se tak mohl radovat pelhřimovský Milan Svoboda, který se svou dvoulitrovou formulí Dallara dosáhl na trati dlouhé 7,8 kilometru s převýšením 307 metrů nejlepšího času.
Pak však jako by byla vyslyšena přání pilotů těch nejsilnějších strojů. Do startu druhé jízdy trať oschla.
"Věřil jsem, že když bude pěkně, tak zrychlím," řekl Dušan Nevěřil ze Stříteže na Frýdecko-Místecku, který byl se svou třílitrovou formulí Lola-Judd ve druhé jízdě o tři čtvrtě minuty rychlejší než v té první.
Ani to mu však na vysněné prvenství nestačilo. Stejné zlepšení jako Nevěřil ve druhé a lepší čas v první jízdě ukázali vítězný Fausto Bormolini a Giulio Regosa z Itálie, kteří v součtu časů předstihli Milana Svobodu a odsunuli jej na celkové třetí místo.
Střítežského pilota Nevěřila, který skončil celkově šestý, předstihli ještě Ital Renzo Napione a Otakar Krámský.
Češi se mohli těšit alespoň z vítězství ve skupině CN, tedy mezi spidery. Se svojí třílitrovou "plackou" Lucchini byl nejrychlejší Milan Fajkus z Krnova. Absolutně mu patřila osmá příčka.
"Teprve teď jsme našli to správné nastavení," řekl Fajkus, který jezdí se spiderem první sezonu. "Důležité bylo neudělat blbost už v tréninku jako třeba Miloš Beneš," poukázal na tréninkovou nehodu jednoho z favoritů Dušan Nevěřil.
Sám se však menší "nehodě" rovněž nevyhnul. V depu si rozbil hlavu o vyčnívající šroub jednoho z přístřešků.