Proplétá se uličkami městeček, šplhá do vysokých hor a pálí si to po dálnicích – zkrátka od rána do večera křižuje Francií s důležitými hosty na palubě octavie. „Někdy radši vypnu naváděcí systém GPRS v autě a jedu si po svém,“ říká.
Mluví francouzsky i anglicky, vždy ochotný, usměvavý. „Zatím žádný problém. Ale když mě brali, řekli: Nemáš právo na chybu.“ Je mu 22, pochází z jižních Čech od Krumlova. V Irsku na brigádě si našel dívku a odešel za ní do Paříže.
„Rok jsem se učil jazyk a pak se přihlásil na ekonomii na Sorbonnu.“ Prostřednictvím českého kulturního střediska, kde si přivydělává na studium, našel práci na Tour.
„Skoro tři měsíce mi zabralo vyřizování byrokratických formalit. Ani peníze nejsou bůhvíjaké, důležitější je prestiž.“
Hájí jméno Česka i firmy Škoda – ta je jedním ze čtyř nejdůležitějších partnerů věhlasného závodu, její logo nese bílý dres pro nejlepšího jezdce do 25 let.
„Naše podpora tady je srovnatelná s hokejovým mistrovstvím světa,“ tvrdí Jiří Černý z komunikačního oddělení Škodovky. Kromě financí dodává česká automobilka 200 vozů, k tomu podporuje osm týmů.
„Jenom pro šéfa Leblanca jsme museli auto speciálně upravovat. Má středový panel s televizí a vysílačkami. Ale hlavně chtěl střešní okýnko nad zadním sedadlem, je odtud zvyklý dirigovat závod,“ dodává Černý.
„Moji zdejší kamarádi se mě ptali: Jaký to řídíš vraky, prosím tě? A když viděli škodovku na Tour, přišli a zjišťovali, kde se dá koupit,“ usmívá se mladý řidič.