Po loňském bronzu ve třídě N1 letos získal titul a zahanbil také řadu vozů s náhonem všech čtyř kol. V celkovém pořadí skončil jedenáctý ze všech 82 posádek.
Jen pro ilustraci: Pohnerův starý swift ztrácí na nejsilnější vozy kolem 200 koní a zatímco takové speciální rallye subaru nepořídíte za méně než čtyři miliony korun, hradecký pilot si svoje auto cení na sto tisíc...
A je k mání. "Končí nám homologace, takže se musíme poohlédnout po novém autě," řekl Pohner s tím, že osvědčený swift ještě do důchodu nemusí, ale jezdit může už jen pohárové závody nebo volné rallye.
Posádka Karel Pohner s navigátorem Janem Husákem překvapivý titul mistrů republiky mohla mít v držení už dva týdny, ale ve své domácí Trotina rallye v Hradci Králové a Žamberku nedojela a před posledním závodem ve Vsetíně hájila titěrný jednobodový náskok. Hradečtí však potvrdili pevné nervy a v nejextrémnějších podmínkách celé sezony vyhráli.
"V některých pasážích šlo o život. Na trati se střídaly různé povrchy od sucha, přes led, sníh, břečku a spadané listí. Ale to naší suzuce vyhovovalo, protože přesně na takové trati se smažou rozdíly mezi brutální silou čtyřkolek a slabšími vozy," pronesl Pohner.
Ukázalo se, že naValašsku rozhodoval řidičský um, proto to byla sice extrémní, ale zároveň nejspravedlivější rallye. "Jedenácté místo v absolutním pořadí je neuvěřitelné, ale titul je titul. Prvního místa v naší kategorii si proto vážím víc," usmál se Pohner, který sice třídu N1 opouští, ale se sprintrallye se neloučí.
"Chceme do silnější třídy," potvrdil hradecký pilot, který si nejspíš vůz bude pronajímat, "Asi to bude honda. Jednu koupíme jen na tréninky a tu druhou speciální závodní si budeme jen půjčovat."
Pořekadlo s jídlem roste chuť platí i v případě Pohnera, který chce vyhrát celou třídu N a opět zatápět nejsilnějším čtyřkolkám. "Málo platné, nejslabší třídy jsou méně sledované. Pokud chceme prorazit, musíme jít výš," dodal.