Daniel Kadlec z promotérské organizace Czech Marketing Services říká: "Chtěl jsem garantovat určitou výjimečnost, i když v dnešní době není lehké sehnat takovou dotaci." Na zbylých deseti podnicích série se výše prize money pohybuje od tří do čtyř set tisíc, pro říjnové finále dosud celková suma nebyla zveřejněna.
Agentura CMS získala oba partnery pro Czech PGA celoročně, ovšem nadcházející víkend bude pro mnohé rekreační hráče z obou firem vrcholem. Tohle bude "jejich" turnaj a společně s profesionály si někteří budou moci zahrát nejen sobotní pro-am, ale také nedělní "ostré kolo, jehož výsledek se v součtu s pondělním finále počítá do konečného pořadí.
Official Partners TrophyDotace: 600 tisíc korun Promotér: Czech Marketing Services Partneři: Severočeské doly, Eurovia Hřiště: Golf Resort Beroun, par 72, délka 6125 metrů Hlavní soutěž: Turnaj profesionálů na 36 jamek. Doplňkový program: pro-am 1+3 na 18 jamek (sobota), pro-am 1+1 na 18 jamek (neděle, pro profesionály 1. kolo), longest 2 shots pro amatéry na 15. jamce, birdie shot pro amatéry na 10. jamce, hole-in-one na 6. jamce (cena Bang and Olufsen Hifi Systému, 75 000 Kč). |
Kadlec vysvětluje, že pro partnery je možnost aktivní účasti lákavá. "Jsou to fandové golfu a jejich fandovství stojí za tím, že jsou ochotni pomoci českému profesionálnímu golfu v těžkých časech," říká manažer, jenž se po letošní spolupráci s Czech PGA rozhodne, zda v ní bude napřesrok pokračovat a zda třeba zkusí dostat na některé z českých hřišť mezinárodní Alps Tour.
Česká série expanduje co do počtu turnajů a tím i množstvím peněz. Mírně roste její mediální prezentace, ovšem stále není na takové úrovni, aby se dalo hovořit o garantované návratnosti sponzorských peněz.
Chybí jí například divácké zázemí. Přestože na turnajích předvádějí své umění nejlepší tuzemští hráči a také profesionální učitelé, známí širokému okruhu golfistů, stále to není sport, který láká davy. "Proto na turnaji neděláme program pro diváky. Ti by přitom měli možnost srovnat svůj golf s profigolfem a získat pozitivní motivaci do hry," poznamenává Kadlec na dané téma. "Možná i méně pozitivní," dodává s úsměvem.
Podle něj je a ještě nějaký čas bude v Česku stále těžké vsadit na sportovní stránku golfových akcí. Příklad Moravia Silesia Open v Čeladné, nepoměrně dražší a rozsáhlejší akce celoevropského významu a dosahu, jasně dokládá, že mnohem jistější je sázka na společenský charakter turnajů.
Dostane ho ostatně i ten nadcházející v Berouně, a to v podobě sobotní koktejl party a nedělního matineé s programem moderovaným Lucií Borhyovou.
I Kadlec si však profesionální golf představuje jako "motivátor zbytku". Hrajících profíků není mnoho a žádný z nich dosud nepronikl do širší mezinárodní špičky, ale s nějakým "teaching pro" absolvoval základy, školu, výcvik a trénink skoro každý majitel zelené karty.Nicméně exkluzivitu si promotér musí zajistit jinak.
U PGA C Official Partners Trophy ji pomáhá dodat místo konání. Majitelé letos dokončeného Beroun Golf Resortu nepořádají na svém soukromém hřišti komerční turnaje, v perspektivě uvažují jen o akcích PGA a České golfové federace. "Chtěl jsem jít cestou neotřelosti. A taky je to blízko Prahy," podtrhuje Kadlec prospěšnost dohody s berounským managementem.