Janiš s kolegou Bertem vyhráli s přehledem volné tréninky i kvalifikace a do závodu nastupovali jako největší favorité. Janiš, který závod rozjížděl, nezaváhal a okamžitě šel do vedení. S bílým Saleenem náskok na čele stále upevňoval a zdálo se, že jeho pozici nikdo nemůže ohrozit. Pak však přišel klíčový okamžik celého závodu.
Ve 47. kole, zhruba po hodině závodu, totiž doposud druhý Biagi s Maserati týmu Vitaphone Racing zamířil do boxů k plánované zastávce na doplnění paliva. Na trať se vrátil na trať těsně za vedoucím Janišem. Ten totiž plánoval zastávku o několik kol později a mezitím dokázal na soupeře najet celé kolo.
Biagi však na skutečnost, že je o kolo zpět a měl by svému soupeři uvolnit cestu, nebral ohled a zezadu Janiše postrčil. Oba vozy skončily mimo trať, ale zatím co Biagi hned pokračoval, Janiš skončil ve štěrku, což pro něj znamenalo značnou časovou ztrátu. Navíc nutnost zamířit do boxů k opravám poškozeného vozu.
Z tohoto důvodu se Němec Bert, který ve voze Janiše vystřídal, propadl až na osmé místo.
"Měli jsme zaděláno na skvělý výsledek. Měl jsem dostatečný náskok. Když Biagi zajížděl do boxů, předjel jsem ho o celé kolo. On mě pak ale na cílové rovince sestřelil, přestože byl vlastně o celé kolo zpět a měl mi udělat prostor," rozčiloval se Janiš. "Za to všechno dostal penalizaci v podobě pouhého projetí boxové uličky, takže zůstal stále ve vedení. Mně ale zničil dobře rozjetý závod, ztratil jsem tak šanci bojovat o vítězství. Jsem z toho moc zklamaný."
Vedení závodu se tedy ujal Biagi, a to přestože byl za svoje chování potrestán průjezdem boxovou uličkou.
"Omlouvám se za to, co se stalo mezi mnou a Janišem. Byli jsme jeden vedle druhého a já jsem byl uvnitř, když jsme se navzájem dotkli. Můj motor se ale nezastavil, a tak jsem se znovu rychle vrátil na trať,“ vysvětloval Biaggi.
Naštvaný Janiš se do vozu vrátil při další zastávce v 93 kole a hned se naplno pustil do dalšího boje. Ve zbývajících zhruba 30 kolech zajížděl až neuvěřitelné časy - v průměru až o dvě sekundy rychlejší než jeho soupeři.
"Když jsem se v závěru znovu dostal znovu do auta, byl jsem tak naštvaný, takže jsem trochu riskoval a jel jsem hrozně rychle. Jen škoda, že závod nebyl o pár kol delší, mohl jsem se dostat ještě před další dva soupeře," řekl Janiš po závodě.
Díky tomu se probojoval ze sedmé až na čtvrtou pozici a v posledním kole začal útočit i na třetího Picciniho. Závěrečný finiš mu však již nevyšel a cílovou čáru protnul jen o 0.1 sekundy za jeho Astonem.
V kategorii GT2 si letošní první bodované umístění vybojoval slovenský tým ARC Bratislava, jehož posádka Konopka, Rosina skončila na sedmém místě. "Jsem spokojený," řekl Konopka. "Technika nezklamala a konečně se nám podařilo bodovat."
Nevydařila se plánovaná premiéra vozu Pagani Zonda nového českého týmu Rock Media Motors. V něm měl premiéru v závodech vozů GT absolvovat Jarkův mladší bratr – Erik Janiš. Bohužel pro nedokončené homologační řízení vozu nebyl tým ke startu připuštěn a plánovaná premiéra se tak odkládá.
Další závod šampionátu se uskuteční za čtrnáct dní na okruhu v italském Mugellu.
Výsledky závodu:
1. Davies, Biagi (Maserati MC12 GT1) 2:55:10.533, 2. Peter, Wendlinger (Aston Martin DBR9) -19.933 vt., 3. Piccini, Deletraz (Aston Martin DBR9) -23.622, 4. Janiš, Bert (Saleen S7R) -23.754, 5. Bartels, Bertolini (Maserati MC12 GT1) -47.464, 6. Babini, Pescatori (Aston Martin DBR9) -56.021, 7. Gollin, Ramos (Aston Martin DBR9), 8. Bouchut, Leuenberger (Lamborghini Murcielago), 9. Melo, Bobbi (Ferrari 430 GT2), 10. Kuklen, Niarchos (Ferrari 430), 11. Salo, Aguas (Ferrari 430 GT2), 12. Felbermayr Jr., Ried (Porsche 996 GT3 RSR), 13. Moccia, Busnelli (Porsche 996 GT3 RSR), 14. Kirkaldy, Kinch (Ferrari 430 GT2), 15. Konopka, Rosina (Porsche 996 GT3 RS)...
Průběžné pořadí jezdců:
1. Michael Bartels a Andrea Bertolini 49, 2. Jean-Denis Deletraz a Andrea Piccini 44, 3. Sascha Bert 37, 4. Jarek Janis 36, 5. Fabio Babini 31, 6. Jamie Davies a Thomas Biagi 30, 7. Bert Longin, Anthony Kumpen a Mike Hezemans 24, 8.Fabrizio Gollin 23.5,…
Průběžné pořadí týmů:
1. Vitaphone Racing Team 79 bodů, 2. Phoenix Racing 44, 3. Aston Martin Racing BMS 43.5, 4. Zakspeed Racing 37, 5. GLPK-Carsport 24, 6. Race Alliance Motorsport 18.5.