Přestože dramatičtější šampionát než loni snad už být nemůže, novinky mají zdramatizovat zejména aktuální dění na trati.
Titul bude obhajovat třiadvacetiletý Sebastian Vettel, který prodloužil o dva roky smlouvu se stájí Red Bull. Vítěz Poháru konstruktérů tvoří společně s vozy Ferrari a McLaren okruh největších favoritů.
Podle odborníků by se za nimi měl v těsném závěsu vézt tým Mercedes, do předního popředí by mohly občas promluvit stáje Lotus/Renault a Williams. "Všechno může být jinak než loni, už kvůli změnám," podotkl Španěl Fernando Alonso, který loni přišel v závěrečném závodu těsně o titul čtyřbodovým rozdílem.
Zásadní změnou je výměna dodavatele pneumatik. Nové obutí Pirelli před sezonou nezvládly všechny stáje důkladně otestovat zejména na problémových površích a tratích. Nemluvě o testech při znovuzavedení systému sběru kinetické energie KERS a hlavně novinky - pohyblivého zadního přítlačného křídla. V sezoně je testování již nemožné.
Alonso si myslí, že by změny mohly pomoci. "Každý rok se mění pravidla, aby formule byla atraktivnější, aby se častěji předjíždělo, aby se to líbilo divákům. A nové křídlo a systém KERS předjíždění umožní," prohlásil španělský dvojnásobný mistr světa. "Tyto dvě úpravy poskytnou výhodu vyšší rychlosti aut ve srovnání s vozem vpředu."
Lewis Hamilton z McLarenu je přesvědčen, že Red Bull pozici neobhájí: "McLaren a Ferrari mu to neumožní. Tyto dva týmy mají tradici a úroveň, kterou si chtějí udržet. Svou kůži lacino neprodají." A připustil, že jeho tým na titul asi nemá.
Novinkou je i povolená týmová strategie. Kvůli novým pneumatikám se také může stát, že jezdci budou obětovat výhodnější startovní pozici. Pro první desítku totiž platí, že jezdci musí odstartovat s pneumatikami z kvalifikace.
Nejrychlejší směsi se však rychle ničí. "Kvalifikace nebude letos tak důležitá," předpověděl šéf Ferrari Stefano Domenicali. "Strategie bude důležitější," prohlásil.
Přesto podle Alonsa v letošní sezoně stejně rozhodne hlavně rychlost monopostu. "Taktika možná rozhodne pár závodů, strategie pomůže občas, ale titul stejně získá ten, který bude mít nejrychlejší auto," dodal Španěl.