Je tak trochu záhadou, proč zrovna Nick Heidfeld nezískal již druhou sezonu za sebou místo závodního pilota. Je zkušený, rychlý a vyrovnaný. Sice nikdy v mistrovství světa nevyhrál, ale má na kontě osm druhých míst. Přestože nikdy neměl k dispozici auto, které by se řadilo mezi nejlepší na startovním roštu. Ve formuli 1 je bezesporu pár méně kvalitních pilotů, než je "Quick Nick".
V Malajsii předvedl ukázkový start, bezpečnou jízdu na ojetých gumách, dokonalou obranu pozice a pomohlo mu i trochu štěstí. Jeho tým má v současnosti až čtvrté nejlepší auto, přesto Heidfeld stoupal už potřinácté v kariéře na stupně vítězů.
"Start jsem měl fantastický, byla to opravdu zábava. V Austrálii to bylo podobné, jenže to jsem byl vzadu. Nečekal jsem, že stejně se posunu i ze šestého místa," popisoval začátek úspěšného závodu.
Výsledky závodu ZDE |
Ale posunul se. Až na druhou příčku. A možná mohl jít i do vedení. Jenže Sebastian Vettel v čele celého pole už byl příliš rychlý. I pro rychlého Nicka.
"Chystal jsem se na souboj se Sebem, který mě už viděl ve zpětných zrcátkách. Jel jsem nejlépe, jak dokážu, ale Sebastian byl o trochu rychlejší než já."
Pozdější vítěz Vettel sice dokázal Heidfeldovi postupně poodjet, ale Němec dokázal za sebou držet Hamiltona. Až do úvodní zastávky v boxech. Ta přišla Heidfelda draho. Ztratil při ní tři pozice. Propadl se za oba jezdce McLarenu, a také za Alonsa s Ferrari. Ale šlo o taktický záměr. Tým se snažil udržet ho co nejdéle na dráze na první sadě pneumatik, aby poté musel do boxů už jen dvakrát.
Zprvu trochu podivná strategie vyšla na výbornou. Zatímco Webber, Hamilton, nebo Alonso museli k mechanikům čtyřikrát, Heidfeld měnil gumy jen třikrát. Sice tedy na úvod ztratil pár vteřin, ale před cílem na tom vydělal.
Je samozřejmě otázkou, zda-li by Alonso jel počtvrté k mechanikům, kdyby si o zadní kolo Hamiltona neurazil přední křídlo. Ale další Heidfeldovi soupeři by závod o třech zastávkách nezvládli určitě. Pokud měl tedy Heidfeld v neděli na Sepangu štěstí, byla to kolize agilního Alonsa s Hamiltonem. Jinak mohl děkovat jen a pouze svým řidičským schopnostem a samozřejmě výbornému monopostu inženýrů z britského Enstone.
"Obzvlášť v závěru závodu bylo auto skvělé. Jen díky jeho rychlosti jsem dokázal ubránit třetí místo před Markem (Webberem), který přiletěl zezadu jako blesk," popisoval Heidfeld.
Heidfeldův týmový kolega Petrov, který slavil na stupních vítězů před čtrnácti dny v Austrálii, tentokrát nezářil a závod zakončil efektním letem vzduchem po nárazu do obrubníku, při kterém si poškodil řízení. Přesto byl technický ředitel stáje James Allison více než spokojen.
"Dnes měla být na bodech obě naše auta, ale dobrou zprávou je, že jsme v této sezoně možná pro někoho nečekaně konkurenceschopní. Snad nám dnes pomohlo trochu štěstí, ale i kdyby Alonso neměl kolizi, bylo by to krásné a plně zasloužené čtvrté místo," zhodnotil Allison.