1. Jaká bude návštěva?
Loni šestitunová monstra zlákala 57 tisíc fanoušků. Letos by číslo mělo být vyšší. "Podle předprodeje usuzujeme, že závody navštíví asi 70 tisíc diváků. Pokud se zlepší předpověď počasí,může jich být ještě víc," věří sportovní ředitel okruhu Michal Marek.
Diváci přijíždějí i z ciziny, hlavně zNěmecka. "Zájem o trucky stoupá," těší Marka. Chce se jednou dočkat toho, co Nürburgring: každý rok tam zavítá 200 tisíc diváků.
2. Padne traťový rekord?
Změnily se technické předpisy, to ale neznamená, že rekord v ohrožení nebude. Rychlostní limit je stále 160 km/h a jde jen o to, jak jednotlivé stáje zapracovaly na akceleraci či výkonu motoru. "Změny nepřinesou žádné exkluzivní časy. Mám pocit, že na začátku sezony jsme byli o vteřinu pomalejší než loni. Ale zrychlujeme," tvrdí Jan Kalivoda, manažer roudnické Buggyry.
Právě její jednička David Vršecký drží stávající maximum na kolo z roku 2008 2:01,340 minuty, průměrná rychlost 125,173 km/h. Marek míní: "Změna předpisů pomohla zmenšit rozdíly mezi auty. Povedlo se to, pole je vyrovnanější. Velkou alchymií jsou pneumatiky. Nebudeli extrémní počasí, déšť či vedro, a jezdci nepřehřejí gumy hned na začátku závodu, dojde k atakování traťového rekordu."
3. Co souboj Buggyra a MKR?
Prestižní bitva dvou severočeských stájí: Buggyra z Roudnice, MKR Technology s renaulty ze sousedních Židovic. Tu navíc založil Mario Kress, "přeběhlík" z Buggyry. Aby toho nebylo málo, úřadujícího šampiona Vršeckého v průběžném pořadí obklíčili jezdci MKR - Bösiger je třetí, Oestreich pátý.
"Co s tím pořád máte?" tváří se Kalivoda, že tenhle příběh pikantní není. "Skončit před MKR? My chceme být přede všemi. V Rusku zajel David nejrychlejší kolo, konkurence s námi už zase měla problém."
MKR ústy manažera Karla Neffeho hlásí: "Připravili jsme novinky technického rázu. Jde o zásadní úpravu, ale blíže ji rozebírat nemohu, abychom zbytečně nepoplašili konkurenci." Konkurenci? Tou je i Vršecký. "David v Mostě překvapí," čeká Markus Bösiger, bývalý Vršeckého parťák z Buggyry.
4. Co předvede Lacko?
Český dravec Adam Lacko jezdí za stáj Egona Allgäuera, o němž tvrdí: "On je trochu blázen. Dělá naschvály, nic není, jak má být." S podporou není spokojen, je tedy otázka, jak s problémovým vozem MAN zazáří. Zatím je sedmý. "Chci se dostat na 5. místo," plánuje.
Kalivoda z Buggyry říká: "Je dobrý závodník, ale jeho auto není schopné být v elitě. Ztrácí vteřinu a půl na kolo. Může překvapit v hendikepovém závodě." Sportovní ředitel okruhu Marek věří, že se Lacko ukáže. "Je mým soukromým černým koněm. Jen bude muset udržet svůj temperament na uzdě a jet hlavou."
5. Udělá Albacete klíčový trhák?
Španělský divoch Antonio Albacete seriál vede, ale ještě ne s rozhodujícím náskokem. "Podle mě se v Mostě všechno zamotá," soudí Marek. Kalivoda z Buggyry už v obhajobu titulu moc nevěří: "Teoreticky to jde, ale už je to hodně vysoký cíl. Poznamenalo nás, že jsme jako jediní museli od základu překopat auto a v úvodu sezony nabrali ztrátu."