Jezdci na fordech se ujali taktovky hned v úvodní zkoušce, kterou vyhrál Grönholm o více než 12 vteřin před Atkinsonem na subaru. Finský exmistr světa pokračoval v podobném tempu ve druhém měřeném úseku, kde získal k dobru 6 vteřin.
A nejrychlejší byl ve třetí erzetě a to o 10 vteřin. Po polovině páteční etapy tak měl Fin náskok přes 40 vteřin.
Největší favorit Italské rallye Francouz Loeb začal už pátým časem, v úvodní RZ ztratil na Grönholma přibližně 18 vteřin. Ani v dalších dvou testech příliš nezrychlil.
Tým Subaru nasadil na Sardinii nový model Impreza S11 WRC, od něhož si slibuje útok na první místa. Ovšem hned v úvodní erzetě otočil své subaru na střechu vicemistr světa Petter Solberg. Pak se sice držel na čtvrté pozici, ale po sérii defektů úvodní etapu nedokončil.
Z jezdců pilotujících speciály Škoda Fabia WRC si vede nejlépe Belgičan Duval, jenž je na 11. příčce.
Pouze čtyři kilometry ujel v první rychlostní zkoušce Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia WRC, když jej zastavila porucha snímače otáček motoru. Český pilot tak nabral více než půlhodinovou ztrátu, ale v sobotu díky systému Super rallye opět pojede.
Kopecký s navigátorem Filipem Schovánkem měli ztíženou úlohu při opravě závady.
"Nebylo tam dost místa, museli jsme vůz opravovat v příkopu. Bylo to velmi komplikované, neboť bylo třeba myslet i na vlastní bezpečnost. Vůz stál téměř na trati rychlostní zkoušky plné kamení a hlídali jsme z tohoto důvodu i průjezdy ostatních posádek," uvedl v tiskové zprávu týmu Czech Rally Kopecký.
Nakonec se české dvojici povedlo poruchu odstranit, ale nestihla to v časovém limitu patnácti minut, takže nemohla v etapě pokračovat.
Úřadující světový šampion Loeb s citroënem vyhrál poslední dvě páteční erzety a rozdělil finský dvojblok z týmu Ford.
Výsledky po první etapě: 1. Grönholm (Fin./Ford) 1:33:39,9, 2. Loeb (Fr./Citroën) -35,4, 3. Hirvonen (Fin./Ford) -1:04,2, 4. H. Solberg (Nor./Peugeot) -1:44,5, 5. Sordó (Šp./Citroën) -2:04,3, 6. Galli (It./Peugeot) -2:06,8, ...11. Duval (Bel./Škoda) -3:57,0, 15. Aigner (Rak./Škoda) -6:49,0, 19. Rovanperä (Fin./Škoda) -11:49,9, 29. Prokop (ČR/Citroën) -17:31,7, 45. Kopecký (ČR/Škoda) -31:38,5