Tedom Truck postaví na start Rallye Dakar 2007 tým devíti lidí. Kromě dvou tříčlenných kamionových posádek představí i trojici motorkářů.
"Na motorkách pojedou Martin Macek a David Pabiška, na čtyřkolce Josef Macháček," představuje své zranitelnější kolegy Martin Macík. "Jeden z našich kamionů bude sloužit jako jejich doprovodné vozidlo."
Doprovodný kamion je letos naprosto totožný se soutěžním vozidlem. "Oba vozy jsou opravdu stejné," potvrzuje Macík. "Asistenční vůz poveze asi o čtyři tuny materiálu více, proto má snížen výkon na pět set koní, abychom zabránili jeho opotřebení. Jiný rozdíl mezi nimi není."
Letošní závodní vůz je totožný s tím loňským. Přitom vloni jedenáctý Macík sliboval představení nového "závoďáku". "Nové auto se nám nepovedlo dokončit, nestihli jsme homologace," vysvětluje Macík. "Ale dílčí vylepšení naše LIAZka má."
Jaká bude Rallye Dakar 2007Délka: 8690 km |
První viditelnou proměnou je změna loňské červené na aktuální žlutou barvu. "Nové je dofukování kol a také konfigurace motoru je odlišná," vyjmenovává vylepšení starého vozu Macík. "Provedli jsme změnu kroutícího momentu, čímž motor dosahuje většího záběru při nižších otáčkách. Vyměnili jsme také pneumatiky."
Výměna pneumatik znamenala výraznou výdajovou položku týmu při přípravě na závod. Jaké jsou s nimi zkušenosti po testech v Tunisku, které mají vozy za sebou? "Mají jednu velkou výhodu: jsou odolnější proti průrazu," vyzdvihuje Macík. Je si ale vědom i negativ. "Určitě jsou hlučnější a tvrdší, ale pro náš tým bylo důležité, že jsou o polovinu levnější, než předchozí."
Hlavní novinku si však lídr týmu nechal nakonec. "V Pragovce nám připravují novou převodovku, která má zrychlit vůz na 150 kilometrů," odkrývá trumfy Macík. Jeho vůz zatím dosahoval rychlosti do 135 km/hod. "Máme ji dostat dvacátého sedmého prosince, takže na konci roku budu jezdit po dálnici Praha-Brno a testovat ji," s nadsázkou popisuje poslední dny přípravy před odjezdem do Portugalska.
"Pojedeme prvního ledna večer, třetího nebo čtvrtého dorazíme na místo startu, pátého jsou přejímky a šestého startuje první etapa," popisuje poslední okamžiky před startem rallye, na kterou je přihlášeno na sto dvacet kamionů.
Vloni nejúspěšnější česká posádka je ve svých plánech skromná. "Nejsme profesionální tým, máme proti konkurentům natrénováno nepoměrně méně," vysvětluje Macík. "Proto nechci hovořit o konkrétních cílech, možná také z pověrčivosti. Ale pokud pojede celá konkurence i my optimálně, měli bychom se umístit mezi desátým až dvacátým místem," reálně hodnotí šance svého vozu.