Právě pořadatelství jednoho z podniků světového šampionátu bylo hlavním impulsem k přebudování stadionu. Ze strany hlavního organizátora závodů britské společnosti BSI totiž hrozilo, že pokud se nezlepší zázemí, Praha o Grand Prix přijde. "Věděl jsem o nedostatcích ve vybavení ve srovnání s ostatními stadiony," přiznává sportovní ředitel závodu Ondrašík.
Celý projekt financovaly čtyři subjekty - Ministerstvo vnitra, které je majitelem celého sportovního areálu Na Markétě, Ministerstvo školství, Městská část Praha 6 a Autoklub České republiky. "Hlavní zátěž neslo vnitro," podotýká ředitel odboru sportu ministerstva Oldřich David.
Nad několika řadami barevných sedaček vyrostla mohutná prosklená bílá budova s terasou. Uvnitř jsou komentátorská stanoviště, včetně prostorů pro šest televizních štábů, salonky, kanceláře pro vedení závodů i pro jury. Malá tělocvična by měla být dostavěna do konce roku. "Stavba je tak vysoká a členitá proto, aby rozbila hluk v rezidenční zástavbě, která stadion obklopuje," vysvětluje David.
Nově vybudovaná tribuna plochodrážního stadionu Na Markétě |