Odpovědi Romana Kresty |
S hlavou v dlaních nad každou z otázek přemýšlel, často opravoval a vracel se. Od jezdce, který se musí často rozhodovat ve zlomcích vteřiny by rozvážnost a opatrnost čekal málokdo. "Rychlost na trati se do života nepřenáší," s úsměvem odvětil Kresta.
Do varu ho dostávaly otázky na nová pravidla FIA, která značně pozmění tvář mistrovství světa v rallye, jehož je momentálně nepravidelným účastníkem. "Nechápu to. Vážně nevím, co těmi změnami zamýšlejí..."
Radost měl i s otázek na nadaci Malina, která usiluje o zvýšení bezpečnosti na českých silnicích, a v níž je zainteresován spolu se zpěvákem a občasným automobilovým závodníkem Danielem Landou. "Potvrdilo se mi, že naše snaha není marná. Že o akci lidé vědí."
Kdo je Roman Kresta?
Rallye Monte Carlo a Roman Kresta. To jde k sobě docela dobře. Luhačovický soutěžní pilot to v závěru ledna na alpských silnicích potvrdil. V úvodní sekci šokoval světovou elitu, byl totiž šestý.
Pilot bydlící v Luhačovicích na Zlínsku o sobě dal na Monte Carlo vědět už ve dvou předchozích ročnících. S tovární Octavií WRC před dvěma roky sahal po bodovaných příčkách. Jenže havaroval a televizní obrázky s octavií visící nad alpskou serpentinou oblétly celý svět.
"Jel jsem tehdy hodně rychle a od týmu jsem dostal pořádně vyčiněno," vzpomínal před letošním startem v Monaku Roman Kresta.
Za rok se do alpských průsmyků vrátil, jenže za volantem Peugeotu 206 WRC stáje Bozian. Opět byl v první desítce a ještě před závěrečnou sekcí měl jisté světové body. Jenže nakonec skončil desátý, dvě příčky od bodovaných postů.
"Kde kdo za tím hledal nějaké tajemství, ale pravda je ta, že jsem špatně zvolil pneumatiky. To se na Monte stává i známějším jezdcům," říká Kresta.
ROMAN KRESTA |
Narozen: 24.4. 1976 ve Zlíně |
Letos na něj místo ve věhlasné francouzské stáji nezbylo. Přesto v okolí Monaka startoval. Tentokrát s Hyudaiem Accent WRC. Opět byl skvělý, po první erzetách byl šestý a svět se divil, že pilot soukromé stáje poráží tovární jezdce.
"Monte Carlo mně sedí. Mám rád těžké soutěže s častými změnami povrchu. Takové úseky se musejí jet na srdce, a to mně vyhovuje," říkal před startem úvodního podniku MS.
Jenže technika byla proti. V deváté rychlostní zkoušce se Accent WRC zastavil. Na vině byla porucha převodovky.
"Byl to pro mě velmi frustrující okamžik. Hlavně proto, že auto fungovalo celkem spolehlivě a měli jsme reálné šance na nejlepší umístění ve světové soutěži v mé dosavadní kariéře. Prostě je to tak a já se musím soustředit na další rallye," konstatoval Kresta.
Čeští fanoušci rallyesportu se letos mohou těšit na Krestův souboj v českém mistrovství především s triem Pech, Kopecký, Enge. První díl tohoto souboje se odehraje na konci března v Klatovech při Mogul Šumava Rallye. Kresta tady bude obhajovat loňské prvenství.
"Český šampionát je pro mě letos hlavní záležitostí. Podle jeho vývoje naplánujeme starty v dalších dílech světového šampionátu. Ve světě bych chtěl absolvovat především podniky, které jsem ještě nejel, nebo ty, v nichž se mně daří. Mezi první řadím Finsko a mezi druhé Německo," doplnil několikanásobný český šampion.