Úvod seriálu WEC v Silverstonu do velké míry ovlivnily nálady počasí. Nejlépe si s nimi poradily oba týmy stáje Toyota. Vítězem předčasně ukončeného závodu se stala posádka ve složení Anthony Davidson, Sebastien Buemi a Nicolas Lapierre před sesterským vozem posádky Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakadžima. Mark Webber debutoval ve WEC třetím místem s vozem Porsche.
Pozorovatelé WEC si po rozsáhlých zimních testech netroufali určit mezi továrními týmy Audi, Porsche a Toyoty favorita a kvalifikace jim dala za pravdu. Všech šest posádek velkých výrobců se vešlo do 45 setin sekundy, což slibovalo vyrovnaný šestihodinový závod v neděli. Potenciál svého prototypu Toyota TS040 při tom nejrychlejším časem nejjasněji naznačil bývalý pilot Williamsu Kazuki Nakadžima.
27 posádek v neděli na startu přivítal lehký déšť. Ten ovšem nebránil tomu, aby se hned po startu rozjel pěkný duel mezi Alexem Wurzem (Toyota) a Lucasem di Grassi (Audi) o vedení. Déšť ale zesílil a následující strategická chyba vedení Audi stála značku z Ingolstadtu nejen důležité body, v důsledku i dva vozy: zatímco konkurence spoléhala na pneumatiky intermediates, pádili di Grassi a kolega Lotterer po Silverstonu dále na bezvzorkových gumách, což se vymstilo.
Di Grassi zničil své Audi R18 nárazem do svodidel ve Woodcote, Lotterer nejdříve uvízl ve štěrku. Němec se dokázal vyprostit, po výměně ale jeho partner Treluyer zničil i druhou audinu nárazem v Copse Corneru. Monokoky obou prototypů byly natolik deformovány, že pro příští závod ve Spa musí Audi postavit dva nové vozy!
Nováček WEC, Porsche dokázal, že dokáže držet tempo konkurence v tréninku – v závodě se ale Zuffenhausenští ještě museli vypořádat s několika problémy, které jim nedovolily držet tempo obou toyot. U vozu Neela Janiho museli mechanici vyměnit přední závěs, posádka Webber, Hartley a Bernhard závod ale přestála bez defektu a patřilo jí třetí místo.
Ve střední fázi závodu sice pršet přestalo, po pěti hodinách se déšť ovšem vrátil a to s takovým důrazem, že se vedení závodu rozhodlo 20 minut před koncem pro předčasné ukončení. Zodpovědným a jezdcům Toyoty to mohlo být jedno: "Takhle jsme si to představovali. Perfektní auto, perfektní strategie a dvojité vítezství. Odvedli jsme všichni dobrou práci!" radoval se v cíli Anthony Davidson.
1. | Davidson, Lapierre, Buemi | Toyota TS040 | 167 kol |
---|---|---|---|
2. | Wurz, Sarrazin, Nakadžima | Toyota TS040 | 166 kol |
3. | Bernhard, Webber, Hartley | Porsche 919 | 165 kol |
4. | Prost, Heidfeld, Beche | Rebellion-Lola B12 | 159 kol |
5. | Rusinov, Pla, Canal | G-Drive-Morgan | 154 kol (vítěz třídy LMP2) |
Třídu GT vyhráli Holzer, Makowietzki, Lietz na Manthey-Porsche 911 RSR
3.5. | 6 hodin ve Spa Francorchamps |
---|---|
15.6. | 24 hodin v Le Mans |
20.9. | 6 hodin na Circuit Las Americas |
12.10. | 6 hodin ve Fuji |
2.11. | 6 hodin v Šanghaji |
15.11. | 6 hodin v Bahrajnu |
30.11. | 6 hodin v Sao Paulu |