"Dřív jsem podobné ankety moc neprožíval, ale teď, když se mě týkají, koukám na to trochu jinak. Určitě je to příjemné ocenění," přiznává s úsměvem úspěšný jezdec, který poprvé uspěl už v roce 2006. "Teď to ale bylo nejtěžší, loni jsme neměli nějaký opravdu výrazný úspěch. Takže si výhry víc vážím," doplnil.
Novou motokárovou sezonu načal náramně. V italském Lonatu startoval do finále ze šestého místa, ale nakonec za sebou nechal všech dalších třiatřicet závodníků.
"Hned v úvodu jsem se dostal na třetí místo a dlouho mi netrvalo ani jít na první. Soupeřům jsem pak začal ujíždět, což mě samotného překvapilo," popisoval Hájek.
Jeho závodní tým přitom řešil během vyřazovacích jízd problémy s podvozkem.
"Celou dobu bylo sucho, ale na finále voda. Do té jsme se naopak skvěle trefili," hledal příčiny triumfu v motokárovými esy nabitém závodě Hájek, kterému s vyladěním motokáry pomáhají dva mechanici.
Po vynikajícím listopadovém Monaco Cupu, kde dojel smolně čtvrtý, dal tak o sobě dvacetiletý borec opět pořádně vědět. "Jestli budu teď pořád myslet na bednu? Máme to těžší v tom, že se do naší kategorie KZ2 stáhli všichni elitní jezdci. V Itálii jsme ale viděli, že se to dá. Do pátého místa bych jezdit chtěl," připouští.
Zahraniční piloti ho musejí brát mnohem vážněji než dřív, první místo z Itálie rozhodně budí respekt. Zahraniční stáje zatím kolem Hájka nekrouží. "Továrních jezdců, kteří jsou za to placeni, je jen pár. Musel bych do týmu sám přinést peníze," odkryl Hájek.
Litomyšlský motokárový tým vyslal do boje i svého druhého závodníka, Martina Doubka. Tomu se tolik nedařilo, třebaže měl slušnou šanci proniknout do finále podobně jako pozdější vítěz Hájek. V opravné jízdě, ze které ještě bylo možné do finále postoupit, stál na roštu v první řadě. "Nezvládl to psychicky. Pole za ním bylo plné motokárových hvězd, zradily ho nervy a špatně odstartoval," líčil šéf Orionu Martin Slavík. "I tak ale dojel jako třetí nejlepší Čech," dodal.
Oba závodníky čeká v nadcházející sezoně bohatý program. Pojedou světové seriály Kart i závody mistrovství republiky, Evropy a světa. "Seriálové závody jsou pro jezdce ‚trénink‘ na zmíněná mistrovství. Sejdou se tam všichni závodníci," vysvětloval Slavík, který doprovází jezdce na každé akci.