Jak to?
Téma kvality dráhy teď nabralo velkých obrátek. Loris Capirossi (bezpečnostní poradce promotéra) a Franco Uncini (bezpečnostní komisař MotoGP) řekli, že pokud dráha nebude opravená, příští rok sem motorky nepustí. Letos si jezdci opravdu hodně stěžovali a většina pátečních pádů byla způsobená právě nájezdem na nerovnosti, které tam jsou. Pro klubové jezdění či české mistráky je dráha naprosto v pořádku, ale pro stroje mistrů světa pochopitelně neodpovídá. Takže máme nůž na krku.
Opravíte tedy dráhu?
Začneme vyjednávat se Spolkem pro Grand Prix (pořadatel brněnského závodu), jak se spolupodílet na opravě. Předpokládáme investici mezi 80 až 100 miliony. Ovšem závisí to na tom, jestli bude podepsána další pětiletá smlouva mezi Spolkem a společností Dorna (promotér MotoGP). Opravovat povrch za 80 milionů na jeden rok by byla neuvážená investice. Uvidíme, jak se k tomu Spolek postaví.
Salač v Brně opět nebodoval. MotoGP nečekaně ovládl BinderNedělní GP v Brně |
Investice do oprav půjde za vámi jako okruhem?
Budeme se na ní finančně podílet, ale určitě nepůjde za námi v plném rozsahu. Pro naše jezdění a podnikání totiž opravu dráhy nepotřebujeme. Vydrží dalších deset let, ale parametry pro MotoGP jsou vysoké, takže se budeme muset na opravě podílet se Spolkem.
Dokážete si tedy představit, že se za rok v Brně nepojede?
Dokážu, protože vyjednávání jsou těžká a finanční situace není jednoduchá. Navíc veřejnost a média se k závodu nestaví optimálně. Takže si umím představit, že tento ročník byl poslední. Věřím ale, že všichni uděláme maximum a budeme chtít tento jedinečný závod zachovat. Pokud se však peníze neseženou, tak tu Grand Prix nebude.