"Jednostranně nám vypověděli smlouvu bez možnosti domluvy," uvedl manažer stáje Josef Kubíček.
Intermoto tak na okruh v německého Nürburgringu vyrazilo pouze s Italem Massimem Roccolim. "Kvůli pravidlům jsme neměli možnost tak rychle druhého sehnat. Odjížděli jsme s tím, že závod pro nás může být všelijaký," netají Kubíček.
V Německu však tým prožil nádherný víkend zakončený skvělým čtvrtým místem. Díky němu se Roccoli drží na velmi dobré desáté příčce průběžného pořadí. Do konce šampionátu zbývají tři závody.
Předpokládám, že tento výsledek je pro vás velkým zadostiučiněním po starostech předcházejících dnů.
Je to tak. Od začátku až do konce totiž všechno klapalo a výkony Massima šly nahoru.
Přitom první tréninky jste jeli na vodě a tu váš jezdec nemiluje.
To je pravda, ale pral se s tím se ctí, ve volném tréninku i na vodě byl v polovině startovního pole, což je na něj úspěch. Ale hlavně se pak neustále zlepšoval, v sobotní kvalifikaci se vešel do elitní desítky a v nedělním warm-upu zajel dokonce sedmý čas.
Věřili jste, že se může v samotném závodě dostat tak vysoko?
Dobrý výsledek se dal tušit a hodně ho přiblížil Massimův výborný start. Jako zkušený mazák se prodral dopředu a hned od úvodu si to rozdával ve vedoucí pětici závodu.
Osm kol se dokonce ucházel o místo na pódiu. Jenomže ve druhé polovině závodu podle očekávání ztratil. Proč?
Protože zatím nemáme možnost používat úplně top tovární techniku, což je v tomto případě hlavně elektronická kontrola trakce, která se začíná i v této třídě používat. Ta kontroluje prokluz zadního kola a tím zadní pneumatiku šetří. Massimo ji nemá a zhruba po čtyřiceti kilometrech to je na pneumatice znát, zvyšuje se riziko pádu. V té chvíli začala vedoucí trojice Massimovi ujíždět.
Navíc na něj začala dotírat další skupina jezdců, jak se jí váš italský jezdec ubránil?
Jednak jel velmi takticky a jednak mu pomohlo, že se jezdci za ním neustále předjížděli a díky tomu zajížděli zhruba o vteřinu pomalejší časy než Roccoli. Než znovu zrychlili, měl už náskok zhruba sedmi vteřin, do konce z něj zbyla sice necelá polovina, ale stačilo to. Byl to skvělý pocit. I když už jsme měli umístění na stupních vítězů, tohle byl jeden z nejvydařenějších závodů posledních sezon.
Roccoli díky tomuto výsledku drží desátou příčku a tím tak plní váš předsezonní cíl.
Přesně tak, jde o velmi slušné umístění, vždyť letos už bodovalo třicet jezdců. A také v týmech jsme zatím vcelku jistě osmí, což je dobrá pozice pro další sezonu.
Podaří se vám ji v posledních třech závodech udržet?
Máme velkou šanci. Uvidíme už za dva týdny v Imole, kde se můžeme dočkat velkých věcí. Ale i zklamání.
Jak to myslíte?
Pro Roccoliho to je prestižní závod, domácí okruh, který zná od dětství. Bude se tam chtít ukázat, pojede určitě nadoraz.
Už víte, kdo italského jezdce v závěru sezony ve vaší stáji doplní? Jednání probíhají, ale nic není ještě smluvně dotaženo, proto se jmény raději počkám.
Je šance, že českého jezdce nahradí jiný český jezdec?
I taková jednání jsme vedli, ale spíše to nyní vypadá na jezdce ze zahraničí.